سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوت ۴۹ نفر در سوانح جاده‌ای استان همدان

سرپرست پلیس راه همدان گفت: سوانح فوتی در استان ۳۱ درصد کاهش یافت.

سرهنگ غلامعلی همایی گفت: ۴۹ نفر در سوانح جاده‌ای این استان از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است.

او گفت: مصدومان سوانح رانندگی از ۲۶۵ نفر در ۲ ماهه ابتدای سال گذشته با ۲۳ نفر معادل ۹ درصد افزایش به ۲۸۸ نفر در سالجاری رسیده است همچنین آمار سوانح خسارتی با پنج درصد کاهش به ۲۴۲ فقره رسید.

سرپرست پلیس راه همدان گفت: پلیس راه در ۲ ماهه سالجاری با ۳۵۳ هزارو ۸۰۵ دستگاه خودروی حادثه ساز برخورد و اعمال قانون کرده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته برخورد با تخلفات حادثه ساز ۷۹ درصد افزایش داشته است.

همایی گفت: بیشترین میزان تخلف با ۴۹ هزار مورد مربوط به تردد با سرعت غیرمجاز است.

او گفت: همچنین از دیگر تخلفات شایع در این مدت زمان سبقت غیر مجاز، تجاور به چپ، مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی نبستن کمربند ایمنی و استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط موتورسواران بوده است.

سرپرست پلیس راه همدان گفت: از نظر فراوانی سوانح جاده‌ای وسایل نقلیه بیشترین میزان تصادفات با ۷۱ درصد مربوط به سواری‌ها سپس وانت بار‌ها ۱۴ درصد موتورسیکلت ۱۰ درصد و کامیون‌ها پنج درصد است.

همایی گفت: سواری‌ها با ۷۳ درصد بیشترین سهم و تقصیر را در بروز سوانح داشتند همچنین سهم وانت بار‌ها در بروز سوانح جاده‌ای استان همدان در ۲ ماهه سالجاری ۱۴ درصد، کامیون‌ها چهار درصد، موتورسیکلت ۹ درصد و اتوبوس و مینی بوس یک درصد است.

به گفته او ۱۱ درصد از متوفیان سوانح جاده‌ای استان همدان عابران بودند و ۵۲ درصد سوانح جاده‌ای این استان واژگونی وسیله نقلیه بوده است.

سرهنگ همایی بررسی میزان سوانح جاده‌ای بر اساس نوع راه بیانگر این است که ۴۹ درصد تصادفات در راه‌های اصلی، ۳۳ درصد راه فرعی و ۱۸ درصد در راه‌های روستایی رخ داده است.

سرپرست پلیس راه همدان گفت: سوانح جاده‌ای ۶۵ درصد از متوفیان سوانح جاده‌ای ۲ ماه ابتدایی سالجاری بومی هستند.

او گفت: ۴۸ درصد تصادفات این استان به علت بی توجهی به جلو، ۲۱ درصد ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و ۳۱ درصد به علت سایر تخلفات رخ داده است.

همایی گفت: آمار تصادفات بر اساس زمان بروز سوانح بیانگر این است که ۲۴ درصد از تصادفات جاده‌ای این استان از ساعت ۱۲ تا ۱۶، افزون بر ۲۸ درصد از ساعت ۱۶ تا ۲۰، حدود ۲۰ درصد از ساعت ۲۰ تا ۲۴ و ۲۴ درصد از ساعت ۲۴ تا ۱۲ ظهر رخ می‌دهد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.