سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارجاع پرونده «شیرین ابوعاقله» به دیوان کیفری بین المللی

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از ارجاع پرونده قتل خبرنگار شبکه الجزیره به دیوان کیفری بین المللی خبر داد.

«ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تاکید کرد، پرونده قتل «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره به دیوان کیفری بین المللی (لاهه) ارجاع شده است.

المالکی افزود: طرف فلسطینی، جنایت قتل ابوعاقله را مستند کرده و دو روز پیش گزارشی را به دفتر دادستانی دادگاه کیفری بین المللی تقدیم کرده است.

او با تاکید بر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین از زمان پیوستن به اساسنامه رم همواره با دادگاه کیفری جنایتکاران بین المللی در تماس بوده است، خاطرنشان کرد این نهاد فعالیت و کارایی بسیاری دارد.

او افزود: ما به صورت ماهانه گزارش‌های ادواری را در مورد تخلفات اسرائیل و این رژیم آپارتایدی به دادگاه مذکور می‌دهیم و این گزارش‌ها به دادستانی تقدیم می‌شود تا با بقیه گزارش‌های مربوط به وضعیت فلسطین ادغام شود.

المالکی خواستار افزودن جنایت قتل ابوعاقله به مجموع جنایاتی شد که توسط دادگاه مذکور مستند شده است تا تحقیقات رسمی که فلسطین انتظار آن را دارد برای تحت پیگرد قرار دادن اسرائیل بعمل آید.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره در فلسطین، صبح چهارشنبه ۱۱ مه ۲۰۲۲ هنگام پوشش خبری یورش نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی به اردوگاه جنین به شهادت رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.