سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه ۱۹ ساعت برق رایگان به کشاورزان همکار در مدیریت مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از رایگان بودن بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های آب کشاورزی همکار با برنامه‌های مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد.

طاهر کیامهر ضمن اشاره به اینکه بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های آب کشاورزی این استان در ۱۹ ساعت روز رایگان می‌شود، گفت: دارندگان چاه‌های کشاورزی اگر در پنج ساعت اوج مصرف (۱۷- ۱۲) فصل تابستان امسال موتور‌های چاه خود را خاموش کنند در مابقی ساعت‌ها از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.

کیا مهر می گوید: با هدف مدیریت پیک مصرف برق و جلوگیری از بروز خاموشی‌های اضطراری، کشاورزانی که از ۱۵ خرداد ماه تا اول شهریورماه از ساعات ۱۲ الی ۱۷ بعد از ظهر نسبت به خاموش کردن چاه آب خود اقدام کرده و با این شرکت تفاهم نامه همکاری امضاء کنند، در مابقی ساعات شبانه روز از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در ادامه گفت: صاحبان چاه‌های آب کشاورزی در سراسر استان می‌توانند برای بهره‌مندی از این طرح با مراجعه حضوری به ادارات برق شهرستان‌ها و یا مراجعه به وب سایت این شرکت به آدرس www.waepd.ir فرم مربوطه را تکمیل و ثبت کنند.

او همچنین گفت: کشاورزان با خاموش کردن چاه‌ها در ساعات اوج مصرف می‌توانند کمک موثری به پایداری شبکه برق در زمان پیک بار نمایند.

کیامهر گفت: استفاده از سیستم آبیاری جدید، برخورداری از الکتروپمپ‌های شناور و پربازده به جای الکترو پمپ‌های شفت غلاف و سرویس و بازدید دوره‌ای از تجهیزات الکتریکی راهکار‌های مناسب برای کاهش مصرف آب و برق در بخش کشاورزی است.
وی اضافه کرد: علاوه بر مدیریت مصرف برق و صرفه جویی حاصل از رعایت آبیاری در ساعات غیراز ساعات پیک، آبیاری درختان در ساعات گرم روز بازده مناسبی نداشته و برای درختان نیز مفید نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در پایان منافع ملی، منافع صنعت برق و مشترکین را از نتایج رعایت مدیریت مصرف در بخش کشاورزی برشمرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.