سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی یک‌ ماه آینده محقق می شود

عبور اولین محموله کانتینری در کریدور ریلی چین - قزاقستان - ایران - اروپا

تفاهم‌نامه اجرایی برای افزایش همکاری‌های ریلی ایران و قزاقستان برای عبور اولین محموله کانتینری در کریدور ریلی چین - قزاقستان -ایران - اروپا تا یک ماه آینده انجام می شود.

هیئت بلند پایه‌ای از کشور قزاقستان با حضور معاون نخست وزیر و وزیر همگرایی و تجارت و همچنین رئیس راه آهن این کشور، با مدیران راه آهن دیدار کردند که در این  دیدار، دو طرف درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی و توسعه حمل و نقل ریلی گفت‌و‌گو کردند و روسای راه آهن دو کشور، تفاهم‌نامه افزایش همکاری‌های ریلی و تعیین تعرفه ترجیحی بین دو کشور به منظور افزایش قابل توجه ترانزیت بار عبوری از ایران را امضا کردند.

با اجرای این تفاهم‌نامه، بخشی از بار عبوری از کریدور ریلی چین- روسیه- اروپا از کریدور ریلی چین- قزاقستان- ایران- اروپا جا به جا خواهد شد. در این دیدار طرفین ضمن امضای تفاهم‌نامه، توافق کردند که اولین قطار کانتینری چین - قزاقستان - ایران - ترکیه، تا کمتر از یک ماه آینده وارد ایران شود.

تکمیل کریدورهای ریلی و ترانزیتی در کشور از غرب به شرق و از شمال به جنوب از مهم ترین اولویت های حمل و نقلی در کشور است که همواره رئیس جمهور بر اجرا و تکمیل شدن آن تاکید کرده است.

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.