سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اورژانس قزوین در چهار هزار و ۲۸۱ ماموریت غیر تصادفی شرکت کرد

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین از حضور در چهار هزار و ۲۸۱ ماموریت غیر تصادفی و هزار و ۲۷۲ ماموریت تصادفی در اردیبهشت خبر داد.

سهیل سلطانی گفت: ماموریت‌های غیر تصادفی این مرکز شامل ۶۲۴ مورد مشکلات قلبی، ۵۸ مورد سکته مغزی، ۱۸۰ مورد مشکلات تنفسی، ۹۹ مورد بی حالی بیماران دیابتی، ۱۷ مورد مشکلات مربوط به بانوان، ۱۷۴ مورد اختلالات روانی، ۲۱۶ فقره مسمومیت، یک مورد غرق شدگی، ۲۴ مورد زایمان، ۲۸۰ مورد سقوط، ۲ هزار و ۸ مورد اعزام مربوط به سایر اختلال‌ها و ۲۶۱ مورد ترومای غیر تصادفی بوده است.

 متاسفانه طی یک ماه اخیر ۱۰۰ شهروند قزوینی در ماموریت‌های غیر تصادفی و ۱۹ نفر در ماموریت‌های مربوط به تصادفات ترافیکی جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین اظهار داشت: از تعداد کل ماموریت‌های غیر تصادفی انجام شده در سطح استان، ۲ هزار و ۸۰ ماموریت منجر به اعزام به بیمارستان شده و در ۶۱۷ ماموریت، درمان در محل صورت گرفته و همچنین در ۹۲۹ ماموریت، بیمار حاضر به انتقال به بیمارستان نشده است.

سلطانی با اشاره به ماموریت‌های تصادفی، گفت: میزان تصادفات جاده‌ای استان در اردیبهشت ماه امسال یک هزار و ۲۷۲ مورد بوده که نسبت به ماه گذشته روند نسبتا کاهشی داشته است.

 از تعداد کل ماموریت‌های تصادفی یک هزار و ۱۵۶ ماموریت منجر به اعزام به بیمارستان شده و در ۱۹ ماموریت درمان در محل صورت گرفته است.

سلطانی ادامه داد: به طور متوسط ماهانه بیش از ۷۰ هزار تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین صورت می‌گیرد و تقریباً ۷۰ درصد تماس‌ها منجر به عملیات می‌شود.

وی همچنین در خصوص تجهیزات اورژانس، بیان کرد: استان قزوین دارای ۹۴ دستگاه آمبولانس است که از این تعداد ۱۱ دستگاه اسقاطی بوده و روزانه ۴۹ دستگاه آمبولانس فعال در روز قادر به ارائه خدمات هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.