سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح دستیار فناوری دانشجویان آغاز شد

رئیس پارک علم و فناوری قم از آغاز اجرای طرح دستیار فناوری دانشجویان با انعقاد تفاهم‌نامه با هشت مرکز دانشگاهی در استان قم خبر داد.

 حسین اخوان علوی با بیان اینکه مصوبه‌ها و آیین‌نامه‌های این طرح از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده و قرار است به مدت ۶ ماه از مرداد تا پایان دی‌ماه  امسال با همکاری دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان اجرا شود گفت: افزایش مهارت‌ها و استعدادها، ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان و افزایش اثربخشی فارغ التحصیلان و جلوگیری از خروج نخبگان و تقویت

شرکت‌های دانش بنیان با تامین نیروی انسانی متخصص از جمله مهمترین اهداف طرح دستیار فناوری عنوان شده است.

رئیس پارک علم و فناوری قم با اشاره به بیکاری ۴۰ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: تنها راه پیشرفت کشور از بستر رشد و توسعه علم و فناوری امکان پذیر است.

اخوان علوی توسعه فناوری را بدون حضور دانشگاه‌ها غیر ممکن دانست و گفت: قطعا یکی از اهداف مهم طرح دستیار فناوری مهارت‌آموزی و ترویج فناوری در فرایند آموزشی است و دانشگاه‌ها باید با درک این موضوع در فرهنگ سازی و معرفی این طرح برخورد فعال داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری قم با تاکید بر ضرورت همراهی دانشگاه‌های استان با زیست بوم فناوری گفت: برای توسعه استان نیاز به جهاد فناوری داریم.

اخوان علوی با اشاره به اینکه مخاطبان این طرح دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند گفت: وظایف محوله به دانشجو در قالب طرح ۶ ماهه دستیار فناوری منطبق بر تخصص متقاضی است و از قوانین دوره کارآموزی تبعیت کرده و دانشجویان دکترا پس از پایان نیم سال چهارم، کارشناسی ارشد پس از پایان نیم سال دوم و کارشناسی پس از پایان نیم سال ششم می‌توانند متقاضی ثبت‌نام در این طرح باشند.

رئیس پارک علم و فناوری قم به حمایت مالی دانشجویان پذیرفته شده و اشتغال یافته در این طرح اشاره کرد و گفت: دانشجویان مقطع دکترا مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال، کارشناسی ارشد مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال و کارشناسی مبلغ نیز ۶۰ میلیون ریال به ازای ساعت کار ۳۰۰ در ۶ ماه از پارک‌های علم و فناوری حقوق دریافت می‌کنند.

اخوان علوی برخورداری از رزومه و کارت دانشجویی معتبر از مهمترین شرایط دانشجویان برای بهره‌مندی از این طرح ذکر کرد و گفت: واحد‌های فناور در صورت به کارگیری نیرو‌های دانشجویی از تسهیلات وام، اختصاص فضای بیشتر افزایش سقف امتیاز‌های سالانه و سایر حمایت‌های مورد نظر برخوردار می‌شوند.

رئیس پارک استان با تاکید براینکه گواهی پایان دوره دستیاری فناوری به دانشجویان موفق در این طرح اعطا می‌شود گفت: دانشجویان و واحد‌های فناور می‌توانند برای ثبت‌نام تا پایان ۲۰ خردادماه جاری به سامانه دستیار فناوری www.parkintern.ir مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.