سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:

مرمت و بازسازی مداوم بافت‌های تاریخی ایلام اولویت دارد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: مرمت، حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار این اداره‌کل است.

به گفته آقای فرزاد شریفی بیشترین عامل آسیب دیدن بافت‌های تاریخی ناشی از بروز حوادث طبیعی است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: عوامل طبیعی، چون سیل، زلزله، باران‌های تند رگباری و باد‌های شدید در تخریب بافت‌های تاریخی اثرگذار است.

شریفی گفت: در کنار حوادث طبیعی، وجود حفاران غیرمجاز در محوطه‌های تاریخی نیز باعث تخریب و آسیب این آثار می‌شود که در مقایسه با عامل طبیعی میزان تخریب بافت‌های تاریخی توسط حفاران غیرمجاز کمتر است.

او گفت: سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون‌تومان برای مرمت بافت‌های تاریخی استان اختصاص یافت.

شریفی گفت: تعویض آجر و مصالح، بهسازی مسیر‌های دسترسی، بندکشی، تعویض آجرفرش پشت بام، تعمیر دیوار‌های ترک‌خورده، سفیدکاری و اندودگچ از جمله مرمت‌های انجام گرفته در بافت‌های تاریخی استان است.

شریفی گفت: مرمت‌های صورت‌گرفته با حفظ بافت تاریخی آثار است که توسط پیمانکار بخش خصوصی و با نظارت و حضور کارشناسان اداره‌کل انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه مرمت ابنیه تاریخی همه ساله و به طور مداوم انجام می‌گیرد، گفت: قلعه والی و کاخ فلاحتی ایلام، قلعه‌های پوراشرف و جهانگیرآباد دره‌شهر، پشت‌قلعه و امازاده پیرمحمد آبدانان، محوطه جهانگیر ایوان و موزه باستان‌شناسی دره‌شهر از جمله بافت‌های تاریخی هستند که سال گذشته مورد مرمت قرار گرفته‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.