سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل استاد عزیزی در قوچان

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان گفت: شانزدهمین کاشی ماندگار استان بر سردر منزل استاد حسین عزیزی آمارلو پیشکسوت موسیقی مقامی نصب شد.

جواد رجبی گفت: استاد حسین عزیزی آمارلو، پیشکسوت موسیقی مقامی قوچان یکی از گنجینه‌های موسیقی شهرستان است که در اجرای ترانه های اصیل و کهن کردی کرمانجی دارای مهارت ویژه ای است.

این کاشی شانزدهمین کاشی ماندگار نصب شده در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی است و پیش از این نیز کاشی‌های ماندگار دیگری بر سر در منازل عثمان محمدپرست، علی اکبر بهاری، یعقوب دانش‌دوست، محمدجعفر یاحقی، سید جلال شمسی‌نژاد، سید محمد میرقاسم اخویان، محمد علی فضلی‌نژاد، رجبعلی لباف خانیکی، زهرا محسنی و سیدحسن موسوی، اکبر عباس‌نژاد فرسنگی، غلامعلی عسگری، محمدفاروق کیانی‌پور، زهرا آخرتی و علی‌اکبر بهاری نصب شده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان گفت: استاد عزیزی از «لولوچی‌های» برجسته و پُرآوازه قوچان و شمال خراسان است که هنر و مهارت خوانندگی و شناخت صدا را ابتدا نزد پدر بزرگوارش قلیچ‌خان آمارلو فراگرفت و سپس در محضر دیگر هنرمندان بنام زمان خودش هم‌چون استاد، ولی عاشق و استاد رمضان عزیزی، هنرش را ارتقا بخشید.

رجبی گفت: استاد حسین عزیزی متولد سال ۱۳۲۲ است و از سال ۱۳۵۰ فعالیت در زمینه هنر خوانندگی محلی را آغاز کرده است، استاد عزیزی به عنوان گنجینه زنده بشری به شماره ۳۴ در تاریخ ۹ دی ماه سال ۱۳۹۸ در فهرست نادره کاران، حاملان میراث فرهنگی ناملموس ثبت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
باید قدر این اساتید دانسته بشه
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
الحق صدای داوودی شان پایدار باشد
حسام فرهنگی قوچانی
۲۳:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
خدا ایشان را حفظ کند وصدای دلنشین تاراستاد همواره پرطنین باد