سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار یزد مطرح کرد؛

بورسیه تحصیلی دانشجویان در صنایع؛ یکی از طرح‌های موثر در تکمیل بخشی از پازل اشتغال استان

مهران فاطمی گفت: با اجرای موفق طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان در صنایع، شاهد ماندگاری نیرو‌های نخبه در استان و افزایش بازدهی صنایع خواهیم بود.

مهران فاطمی گفت: باید به مسئله نخبگان، جوانان و به ویژه جوانان یزدی به عنوان یک ماموریت و رسالت اجتماعی نگاه کرده و اقدامات موثری را در این راستا سامان داد.

او گفت: یکی از طرح‌های موثر و الگویی در راستای کاهش نرخ بیکاری استان و تکمیل بخشی از پازل اشتغال استان، اجرای طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان در بخش تحقیق و توسعه واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی است.

استاندار یزد گفت: رسالت ما در این حوزه، مدیریت و هدایت دانشحویان به مسیر درست است تا به خوبی در رشته تحصیلی خود موثر و نقش آفرین باشند.

فاطمی گفت: برنامه ریزی‌های حوزه اشتغال استان باید مبتنی بر حل مشکلات فارغ التحصیلان دانشگاهی، نیرو‌های بومی‌های استان و اشتغال بانوان باشد.

استاندار یزد این سخنان را در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد مطرح کرد.

او گفت: در زمینه کاهش نرخ بیکاری استان برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار دارد که با توجه به لزوم حرکت جدی واحد‌های تولیدی، صنایع و معادن در مسیر توسعه و پیشرفت، و پیوند فعالیت این واحد‌ها با تکنولوژی براب حضور فعال در بازار رقابتی و تولید محصولات نو، اجرای طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان در بخش تحقیق و توسعه واحدها، گام مهمی در این راستا خواهد بود.


استاندار یزد گفت: یکی از مزایای اجرای این طرح، ماندگاری نیرو‌های نخبه در استان و جذب آن‌ها در بدنه صنعت و افزایش بازدهی صنایع است که در فاز اول اجرای این طرح، واحد‌های علاقمند به شرکت در طرح باید احصاء و سازوکار‌های جذب دانشجویان طبق ضوابط هر واحد تدوین شود.

فاطمی در ادامه بر جمع بندی نام واحد‌ها و شیوه نامه‌های آن، جهت درج در دفترچه سازمان سنجش وزارت علوم در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.

او گفت: واحد‌های تولیدی، صنایع و معادن که برای بورسیه دانشجویان در واحد خود اعلام آمادگی کنند در اولویت دریافت مشوق‌ها و استفاده از معافیت‌ها قرار خواهند گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.