سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت‌های دانش بنیان فارس در جمع گروه دی هشت

با هدف تقویت و گسترش ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان با شبکه فناوری کشور‌های در حال توسعه مسلمان نشست تشریح فرصت‌های همکاری در حوزه فناوری با کشور‌های موسوم به دی هشت در شیراز برگزار شد.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران و نماینده گروه دی هشت در کشور در این نشست گفت: شبکه انتقال و تبادل فناوری هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به دی هشت متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه شامل جمهوری اسلامی ایران، اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستتان، ترکیه، مصر و نیجریه است که با هدف ایجاد توسعه و تقویت شبکه همکاران حوزه فناوری میان کشور‌های عضو، حمایت از همکاری‌های فناوری میان کشور‌های عضو و زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی برای توسعه بازار تبادل فناوری و محصولات فناورانه به فعالیت می‌پردازد.

محمد صالح خالقی از مهمترین مزایای پیوستن واحد‌های دانش بنیان و فناور به این شبکه را گسترش مبادلات تکنولوژی، انتقال فناوری، توسعه تجارت، صادرات و واردات محصولات فناورانه بیان کردو گفت:بستر‌های مناسبی در قالب فن بازار‌های منطقه‌ای در سراسر کشور برای این هدف مهم در نظر گرفته شده است.

او گفت: همه شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های صنعتی که محصولات فناورانه دارند می‌توانند در بستر شبکه ملی و بین المللی فن بازار به گروه دی هشت بپیوندند تا علاوه بر داخل کشور هم تبادل فناوری با دیگر کشور‌ها داشته باشند و هم بتوانند محصولات تولیدی خود را بفروش برسانند.

خالقی گفت: فن‌بازار ملی ایران در سه حوزه کلی شامل، توسعه بازار که در زمینه محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، انتقال فناوری که بیشتر در بخش صنایع است و سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها و نوآوری فناورانه فعالیت می‌کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز بر افزایش همکاری‌های و تعاملات بین فن بازار منطقه‌ای فارس با شبکه فناوری کشور‌های درحال توسعه اسلامی تاکید کرد و گفت: امیدواریم واحد‌های دانش بنیان و فناور فارس که عضو فن بازار استان هستند از بستر‌های موجود در شبکه انتقال و تبادل فناوری هشت کشور اسلامی در حال توسعه برای صادرات محصولات فناورانه استفاده کنند.

سید مصطفی هاشمی فن بازار منطقه‌ای فارس را از فن بازار‌های مطرح و موفق کشور دانست و گفت: تاکنون ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در فارس برای عرضه محصولات خود به فن بازار منطقه‌ای استان پیوسته اند

او، نقش فن بازار در ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های صنعتی را مهم بیان کرد و گفت: واحد‌های صنعتی نیز می‌توانند از فرصت ایجاد شده برای رفع نیاز‌های خود در حوزه تکنولوژی و فناوری استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: تاکنون ۹۰ واحد صنعتی با عضویت در فن بازار فارس نیاز‌های خود را اعلام که برخی از آن‌ها نیز رفع شده است.

هاشمی توسعه صادرات محصولات دانش بنیان از استان را از مهمترین برنامه‌هایی دانشت که باید امسال در اولویت کار فن بازار منطقه‌ای استان قرارگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.