سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال ۱۴۰۰ رخ داد؛

۲۳ هزار و ۷۰۰ فقره سرقت خرد و کشف بیش از ۶ هزار سلاح قاچاق در کرمانشاه

دادستان کرمانشاه گفت: سال ۱۴۰۰ آمار سرقت‌های خرد در کرمانشاه حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ فقره بود که نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۷.۵ درصد رشد داشته است.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، در همه حوزه‌ها تلاش شده تا بتوانیم اقداماتی را برای اجرایی شدن سند تحول قضایی داشته باشیم. با این وجود در حال حاضر دو مشکل اساسی در شهر کرمانشاه وجود دارد که باعث ایجاد ناامنی شده است.

شهرام کرمی گفت:  افزایش سرقت‌های خرد یکی از مشکلات کرمانشاه است. سال ۱۴۰۰ آمار سرقت‌های خرد در کرمانشاه حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ فقره بود که نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۷.۵ درصد رشد داشته که میانگین کشوری آن حدود ۱۹ درصد است.

به گفته کرمی، در سطح شهر کرمانشاه حدود دو هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب زندگی می‌کنند، درحالی که ظرفیت کمپ‌های ما حدود ۴۰۰ نفر است، بنابراین حدود ۱۶۰۰ نفر دیگر داریم که در طول شبانه روز در سطح شهر رها هستند وبرای تامین مواد و مایحتاج خود دست به سرقت‌های خرد می‌زنند. اگر هر روز فقط ۱۰ درصد از این افراد دست به سرقت بزنند، روزانه ۱۶۰ سرقت خواهیم داشت، درحالیکه امکانات و نیروی انتظامی ما هم برای جلوگیری از این سرقت‌ها به اندازه کافی نیست و در نهایت وجود این سرقت‌ها نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

کرمی گفت: تیراندازی با سلاح به عنوان مشکل دیگر در شهر کرمانشاه است که باعث ایجاد حس ناامنی بین شهروندان شده است.  در این راستا کمیته‌ای را در دستگاه قضایی استان تشکل داده ایم که در آن به پرونده تیراندازی‌ها رسیدگی می‌شود.

به گفته دادستان کرمانشاه، وجود فرهنگ اسلحه دوستی در منطقه زاگرس و همجواری کرمانشاه با اقلیم کردی و همچنین عربی عراق به عنوان مهمترین دلایل بالا بودن آمار تیراندازی‌ها در کرمانشاه است. در کشور ترکیه کارخانجات زیاد ساخت اسلحه وجود دارند که تولیدات خود را به منطقه اقلیم کردستان عراق سرریز می‌کنند که بخشی از آن به شکل قاچاق وارد کشورمان می‌شود.

به گفته کرمی، سال گذشته بیش از شش هزار سلاح قاچاق در کرمانشاه کشف و ضبط شده است، هرچند که حدود ۸۰ درصد از تیراندازی‌هایی که در سطح شهر کرمانشاه انجام می‌گیرد بدون خسارت جانی و مالی است و تنها برای ترساندن صورت می‌گیرد، اما باز هم وقوع آن حس ناامنی را بین مردم ایجاد می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.