سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای شناسایی بیمار مشکوک به آبله میمونی در شهرستان لار + فیلم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره شناسایی یک کودک مبتلا به آبله میمونی در شهرستان لار پاسخ داد.

دکتر عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای امروز شایعه‌ای در برخی رسانه‌های مجازی مبنی بر ابتلای یک کودک در شهرستان لار به بیماری آبله میمونی انتشار یافته که با بررسی و رصد موضوع، این خبر تکذیب شد.

با توجه به بررسی‌های انجام شده، ۲ فرد از بستگان این کودک به بیماری زونا و آبله مرغان طی روز‌های اخیر مبتلا و با این کودک در تماس بوده اند.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: همچنین با توجه به ارزیابی بیمار از سوی پزشک معالج در شهرستان لار، تشخیص قطعی پزشک، بیماری آبله مرغان بوده که علائم بالینی نیز این تشخیص را تائید می‌کند و در این زمینه هیچ گونه تردید علمی وجود ندارد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این موارد به صورت هوشیارانه، به رصد موضوع پرداخته و تا کنون نیز موردی از ابتلا به بیماری آبله میمونی در کشور گزارش نشده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر جای هیچ گونه نگرانی در ایران نسبت به خطر ابتلا به این بیماری وجود ندارد، گفت: آبله میمونی با الگوی ویژه منحصر به خود، در فرد بروز می‌یابد و تا کنون موردی در این زمینه، در کشور مشاهده نشده است.

دکتر رضائیان زاده از عموم مردم خواست تا اخبار حوزه سلامت را تنها از منابع معتبر و رسمی دنبال کنند.

همچنین در پی انتشار این شایعه (مبنی بر شیوع آبله میمونی در لار)، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان مسئله را از مبادی مربوطه (پزشک معالج کودک) پیگیری کرده و آن را تکذیب کرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.