سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از یک هزار مورد بازرسی از اصناف چهارمحال و بختیاری

مدیر نظارت و بازرسی بر کالا‌های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: یک‌هزار و ۲۷۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و نانوایی‌های استان انجام شد.

آقای کریمیان گفت: براساس قانون انتزاع، از دی‌ماه ۱۴۰۰ نظارت و کنترل بازار ۲۵ قلم کالای خوراکی در حوزه تولیدات، به سازمان جهادکشاورزی واگذار شد و در این مدت دو گروه در شهرکرد و در هر شهرستان نیز یک گروه شهرستانی نظارت بر قیمت‌ها در بازار و سرکشی از نانوایی را برعهده داشتند که با اجرایی شدن طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها این نظارت‌ها افزایش یافته است.

از ابتدای اجرای این طرح در بخش آرد و نان ۲۱۰ مورد بازرسی انجام شد که ۲۷ مورد تخلف ثبت شد و بیشترین تعداد تخلف‌های این بخش در خصوص رعایت نشدن زمان پخت، پخت نامناسب و پایین بودن کیفیت نان و رعایت نشدن بهداشت بود.


بیشتر بخوانید


در این مدت یک‌هزار و ۶۰ مورد بازرسی نیز از سایر واحد‌های صنفی چهارمحال و بختیاری برای سایر اقلام انجام شد که ۳۹ مورد تخلف ثبت و پرونده‌های تخلف در حوزه آرد و نان و سایر اقلام به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

گروه‌های بازرسی و نظارت بر بازار بر رصد بازار کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، جلوگیری از احتکار کالا گرانفروشی و درج نشدن قیمت، کنترل کیفیت و رعایت بهداشتی در میوه‌فروشی و قنادی‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، مراکز توزیع خوراک دام مراکز عرضه و تولید نهاده‌های کشاورزی نظارت دارند.

از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در بخش نان ۷۶۲ مورد و سایر اقلام نیز دو هزار ۶۲۱ مورد بازرسی انجام و در بخش نانوایی ۴۲ پرونده سایر اقلام ۷۸ پرونده تخلف تشکیل شد و ارزش ریالی تخلف که به تعزیرات ارسال شده ۴۷۳ میلیون و ۲۰۰هزار ریال و سایر اقلام ۸۱۶ میلیون و ۷۵۶ هزارریال بوده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.