سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از برگزیدگان جشنواره نمایشگاه های مدرسه انقلاب کرمان قدردانی شد

طی مراسمی از دانش آموزان برگزیده، مدیران و معاونین فعال در دهمین دوره نمایشگاه های مدرسه انقلاب سراسر استان کرمان قدردانی شد.

امروز طی مراسمی که در محل اتحادیه انجمن‌های اسلامی کرمان با حضور رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان و رییس شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور و رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد از دانش آموزان برگزیده، مدیران و معاونین فعال در دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب سراسر استان کرمان قدردانی شد.

مهران شیخی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان کرمان گفت: طی پارسال در ایام دهه فجر، نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب در سراسر استان برگزار شد.

او می‌گوید: ۲۰۰ مدرسه و قریب به ۲ هزار نفر از دانش آموز در این نمایشگاه‌ها میدان داری کردند.

به گفته او موضوعات این نمایشگاه‌ها به بررسی اتفاقات دیروز انقلاب، امروز انقلاب و فردای انقلاب اختصاص داده شده بود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان کرمان گفت: روایت انقلاب از زبان دهه هشتادی‌ها که انقلاب را ندیده اند؛ اما آن را روایت می‌کنند نکته قابل اهمیت این نمایشگاه‌ها بود.

او جهاد تبیین را یکی از مصداق‌های مدرسه انقلاب عنوان کرد و گفت: مجموعه اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی استان کرمان همت و تلاش خود را برای تربیت نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی براساس مدل تربیتی ، تربیت حماسی به کار گرفته است.

رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در آیین تجلیل از برگزیدگان استانی جشنواره «نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلابی» گفت: سرمایه گذاری برای پیشرفت جوانان می‌تواند زمینه ساز رشد کشور شود.

او می‌گوید: طبق فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) «نیروی انسانی موتور محرکه است»؛ بنابراین اگر بخواهیم جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، پویا و فعال باشد و برای نسل فردا برنامه ریزی کند، چاره‌ای جز سرمایه گذاری روی نیروی جوان نداریم.

رضایی گفت: هر چند منابع زیرزمینی از جمله مس، سنگ آهن و... مهم هستند؛ اما روزی تمام می‌شون؛ ولی سرمایه گذاری روی جوانان از این نظر ارزشمند است که این سرمایه تمام شدنی نیست، برای مثال کشور ژاپن به علت داشتن نیروی انسانی کارامد و توانمند، توانسته اقتصاد پویایی داشته باشد، بنابراین باید نیروی انسانی و جوان را در یابیم و هر جا که به جوانان بها داده ایم، جواب گرفته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان می‌گوید: سرانه فضای آموزشی در استان کرمان، نباید از میانگین کشوری کمتر باشد.

به گفته او به زودی تفاهم نامه‌ای با خیری نیک اندیش در استان منعقد می‌شود که طی آن ۳۲ مدرسه در ۳۲ شهرستان و منطقه استان ساخته می‌شود. همچنین ساخت ۳۳ زمین چمن مصنوعی برای پسران و ۱۱ سالن ورزشی برای دختران به زودی صورت می‌گیرد.

رضایی گفت: موضوع روخوانی و روان خوانی قرآن کریم را در مدارس ابتدایی دنبال می‌کنیم، همچنین ارتقای ۴ شاخص مهم نمرات نهایی پایه دوازدهم، المپیاد‌های علمی، کنکور سراسری و جشنواره جوان خوارزمی را در دستور کار قرار داده ایم.

در پایان از برگزیدگان این نمایشگاه‌ها در سراسر استان  کرمان به صورت ارتباط تصویری  قدردانی شد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.