سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مطرح کرد

پاداش اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها وابسته به افزایش بهره‌وری خواهد بود

معاون رئیس جمهور گفت: سازمان بهره‌وری پاداش اعضای هیئت مدیره را به افزایش بهره‌وری گره زده که مجری قانون خواهیم بود.

آقای میثم لطیفی گفت: عدالت بدون افزایش بهره‌وری، سازه اقتصادی ما را بی ثبات می‌کند؛ بنابراین باید بهره‌وری را در کشور افزایش دهیم که بدون نوآوری محقق نمی‌شود. شرکت‌های دانش بنیان در سمت عرضه مشکلی ندارند؛ بلکه مشکل از سمت تقاضا در شرکت‌های دولتی است.

او می‌گوید: اتفاقاتی مانند کرونا یا جنگ روسیه و اوکراین که در دنیا رخ داد، باعث به خطر افتادن امنیت غذایی شده؛ به همین علت باید تصمیمات مهمی در حوزه تامین غذا بگیریم. قیمت نهاده‌های دامی رو به افزایش است و قیمت هر مترمکعب گاز که قبلا یک سنت بوده، به ۴۰ سنت رسید.

به گفته آقای لطیفی باید الگوی حکمرانی شرکت‌ها باید تغییر کند؛ زیرا بهره‌وری در نظام حکمرانی کشور ما منفی یک است و حتی صفر هم نیست. در دولت حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار نفر مدیر داریم که این نشانه عرض و طول دولت است و بالغ بر ۸۰ درصد درآمد‌ها به حقوق و دستمزد تبدیل می‌شود که امسال، سازمان بهره‌وری پاداش اعضای هیئت مدیره را به افزایش بهره‌وری گره زده است. سازمان اداری و استخدامی نیز، با توجه به تاکید رهبری، دستگاه‌های اجرایی را با قانون افزایش بهره‌وری ارزیابی می‌کند.


بیشتر بخوانید:


رئیس سازمان ملی بهره‌وری هم گفته، پرداخت پاداش هیئت مدیره شرکت‌های دولتی طبق بند "د" تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، براساس رشد بهره‌وری شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.