سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام صهیونیست: تهدید حقیقی علیه اسرائیل در داخل است

یکی از مقامات امنیتی سابق فلسطین اشغالی گفت تهدید واقعی علیه موجودیت اسرائیل از درون است.

یکی از مقامات امنیتی سابق فلسطین اشغالی گفت تهدید واقعی علیه موجودیت اسرائیل از درون است.

«لیئور تسوکرمن»، یکی از مقامات ارشد سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در مقاله‌ای که در روزنامه «معاریو» منتشر شد، نوشت: تهدید وجودی علیه اسرائیل از داخل ناشی می‌شود و علت آن این است که در سال‌های طولانی، اسرائیل فاقد رهبری شجاع است.

این چهره امنیتی تاکید کرد: اسرائیل به طور کلی، قدرت بازدارندگی زمینی و دریایی خود را از دست داده است. اسرائیل در برابر حماس، در همه ابعاد زندگی در نوار غزه، ضعیف نشان داده است. تهدید وجودی حقیقی از درون اسرائیل سرچشمه می‌گیرد و این به علت فقر سیاسی و اظهار مداوم ضعف است.

در «ترجمه عربی» این مقاله که در پایگاه اینترنتی شبکه المیادین منتشر شد، آمده است: رسانه‌های اسرائیلی به جای تمرکز بر ایدئولوژی حماس، به شخصیت‌هایی مشغول شده اند که این جنبش را رهبری می‌کنند. در شرایطی که مشکل اساسی «محمد ضیف» یا «یحیی السنوار» نیستند؛ بلکه حماس و اندیشه نهفته در این جنبش، مشکل اساسی است. معمولا رهبران گاهی اوج می‌گیرند و گاهی سقوط می‌کنند. اما آنچه به مدت طولانی ماندگار است، ایدئولوژی، به ویژه ایدئولوژی دینی است. این ایدئولوژی وقتی با قدرت سلاح حمایت شود، به سادگی نمی‌توان آن را مهار کرد، بلکه مثل سرطان در بدن گسترش می‌یابد. ما قدرت بازدارندگی را از دست داده ایم.

لیئور تسوکرمن ادامه داد: اسرائیل نه تنها در زمینه بازدارندگی زمینی و دریایی تضعیف شد، بلکه در رویارویی با حماس، پیوسته ضعف نشان داد. بر خلاف اسرائیل، حماس با اراده و صبر برای تحقق چشم اندازش تلاش می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.