سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش طالبان به نشست ترکیه:

اجازه برهم زدن امنیت افغانستان را نمی‌دهیم

سخنگوی طالبان در واکنش به نشست شماری از رهبران سیاسی در ترکیه گفت که هیئت حاکمه افغانستان اجازه برهم زدن امنیت این کشور را نمی‌دهد.

ذبیح‌الله مجاهد گفت: طالبان در برابر هر جریانی که برای برهم زدن نظام کنونی و امنیت افغانستان ایجاد شود، می‌ایستد.

او با بی نتیجه خواندن این تلاش‌ها گفت که این سیاسیون در گذشته امتحان خود را داده‌اند و دیگر نباید تجربه‌ها و تلاش‌های شکست خورده خود را تکرار کنند.

مجاهد گفت: اگر این سیاسیون خواهان صلح و توسعه افغانستان هستند، باید به کشور باز گردند و برای ثبات در کشور با طالبان همکاری کنند.

سخنگوی طالبان در ادامه گفت: اگر باز هم چنین جلساتی که برای فتنه‌انگیزی و ایجاد مشکل برای افغان‌هاست تا زمینه فساد، غصب و غارت را در اینجا فراهم کنند، نباید برگزار شود. وقت آن دیگر گذشته است، افغان‌ها به افرادی را که امتحان شده و در هر بار شکست خورده‌اند، فرصت نمی‌دهند که باز با سرنوشت آن‌ها بازی کنند.

پیش از این، احمد سعیدی کارشناس مسائل افغانستان با انتشار پیامی در فیسبوک، جزئیاتی از نشست رهبران سیاسی مخالف طالبان در منزل مارشال «عبدالرشید دوستم» رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان را منتشر کرده بود.

او گفته بود که در این نشست توافق شده است تا همه نیرو‌های مخالف طالبان زیر چتر «شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» جمع شوند.

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.