سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار شهدای جنین از آغاز سال میلادی به ۲۰ نفر رسید

منابع لبنانی اعلام کردند درپی شهادت یکی دیگر از مردم جنین شمار شهدای این اردوگاه از ابتدای سال میلادی به ۲۰ تن رسید.

پایگاه خبری العهد اعلام کرد شمار شهدای جنین از آغاز سال میلادی تاکنون به ۲۰ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد لبنا با به شهایت رسیدن شهید مقاومت امجد الفاید، سحرگاه امروز (شنبه)، شمار شهدای استان جنین در فلسطین اشغالی از ابتدای سال جاری به ۲۰ شهید رسید که تعدادی از آن‌ها عملیات تکاوری انجام دادند که منجر به کشته شدن نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست شده است.

اولین شهیدی که امسال در جنین قیام کرد، محمد اکرم ابوصلاح (۱۷ ساله) اهل الیامون بود که در ۱۴ فوریه بر اثر جراحات وارده در جریان درگیری با نیرو‌های اشغالگر در شهرک السیله الحارثیه جان باخت و به شهادت رسید.

در اول مارس، دو رزمنده مقاومت عبدالله احمد الحصری (۲۳ ساله) و شادی خالد نجم (۱۹ ساله) اهل اردوگاه آوارگان جنین در جریان رویارویی با نیرو‌های اشغالگر که به اردوگاه یورش بردند، به شهادت رسیدند.

در ۲۹ مارس، جوان شهادت طلب ضیاء احمد حمارشه (۲۷ ساله)، اهل یعبد، در تل آویو تیراندازی کرد و ۵ شهرک نشین را به هلاکت رساند. در پایان ماه مارس، دو مرد جوان به نام‌های سند محمد ابوعطیه (۱۷ ساله) اهل اردوگاه جنین و یزید نضال السعدی (۲۳ ساله) اهل جنین، در جریان درگیری با نیرو‌های اشغالگر صهیونیست که به اردوگاا حمله کرده بودند به شهادت رسیدند.

در روز دوم آوریل، دو رزمنده مقاومت به نام‌های خلیل محمد طوالبه (۲۴ ساله) اهل اردوگاه آوارگان جنین و صائب تیسیر عباهره (۳۰ ساله) اهل جنین در دو راهی شهرک عرابه بر اثر اصابت گلوله نیرو‌های ویژه صهیونیستی به شهادت رسیدند.

در هشتم آوریل، یکی از اهالی اردوگاه آوارگان جنین، رعد فتحی خازم (۲۹ ساله) عملیات قهرمانانه "تل آویو" را انجام داد که در آن ۳ شهرک نشین کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. روز بعد از شهادت رعد، مبارز ۲۳ ساله مقاومت به نام احمد ناصر السعدی در واکنش به یورش نیرو‌های اشغالگر به اردوگاه آوارگان جنین به شهادت رسید.

در ۱۱ آوریل، نوجوان ۱۷ ساله، محمد حسین زکارنه، از اهالی جنین، به ضرب گلوله‌های نیرو‌های اشغالگر که در تعقیب خانواده شهید رعد خازم بودند، به شهادت رسید. دو مرد جوان دیگر به نام‌های شأس کممجی (۲۹ ساله) اهل کفردان و مصطفی ابوالرب (۳۱ ساله) اهل مسلیه نیز در ۱۴ آوریل در جریان درگیری با نیرو‌های اشغالگر صهیونیست که به جنین یورش بردند، به شهادت رسیدند.

روز بعد شوکت کمال عابد (۱۷ ساله) اهل کفردان در جریان درگیری در جنین بر اثر اصابت گلوله نیرو‌های اشغالگر شهید شد.
یک دختر فلسطینی نیز به نام حنان محمود خضور (۱۸ ساله) اهل فقوعه در ۱۸ آوریل به شهادت رسید این دختر جوان فلسطین بر اثر اصابت گلوله نیرو‌های اشغالگر در نُهُم همان ماه زخمی شده بود.همچنین لطفی ابراهیم اللبدی (۲۰ ساله) اهل الیامون در ۲۲ آوریل براثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

در ۲۷ آوریل، احمد محمد مساد جوان (۲۱ ساله)، اهل برقین، به ضرب گلوله نیرو‌های اشغالگر صهیونیست که به شهر قباطیه یورش بردند، به شهادت رسید. دو روز پس از مجروح شدن اسیر مقاومت داود محمد الزبیدی (۴۳ ساله) از اردوگاه جنین در جریان درگیری با نیرو‌های اشغالگر در جنین، در ۱۵ مه، در هفتاد و چهارمین سالگرد نکبت، خبر شهادت وی شنیده شد. سیف حفظی ابو لبده جوان (۲۹ ساله) اهل اردوگاه نور شمس طولکرم و روزنامه نگار شیرین ابوعاقله (۵۱ ساله) اهل شهر اشغالی قدس در سرزمین جنین به شهادت رسیدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.