سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰۰ زندانی اداری فلسطینی به تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی ادامه دادند

پانصد زندانی اداری فلسطینی ضمن ادامه تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی خواستار پایان دادن به سیاست بازداشت اداری شدند.

حدود ۵۰۰ نفر از شهروندان فلسطین که در بازداشت‌های اداری (بدون محاکمه) در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند برای صد و چهل و یکمین روز متوالی به تحریم دادگاه‌های رژیم اشغالی اسرائیل ادامه می‌دهند تا خواستار پایان دادن به سیاست بازداشت اداری شوند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فلسطینی وفا؛ تحریم دادگاه‌های رژیم اشغالگری موجب سردرگمی در اداره زندان‌های اشغالی می‌شود و به اطلاع هیئت‌های خارجی که در هر دوره به بازداشتگاه‌ها مراجعه می‌کنند می‌رسد، این هیئت‌ها در نهایت موضوع بازداشت اداری را برجسته کرده و به اطلاع افکار عمومی در سرتاسر جهان می‌رسانند.

مقامات اشغالگر اسرائیلی معمولا اقدامات تنبیهی علیه زندانیانی که دادگاه‌ها را تحریم می‌کنند، انجام می‌دهند، از جمله مجازات‌های آنان، محروم کردن زندانیان فلسطینی از ملاقات خانواده‌های خود و تمدید بازداشت اداری است.

بازداشت شدگان اداری تصمیم گرفتند تحریم کامل و نهایی کلیه رویه‌های قضایی مربوط به بازداشت اداری (بررسی قضایی، تجدیدنظر، عالی) را به صورت موضعی دسته جمعی اعلام کنند.

شایان ذکر است بازداشت اداری عبارت است از بازداشت بدون اتهام یا محاکمه و بدون اجازه به بازداشت شده یا وکیل وی برای بازرسی مدارک و شواهد؛ که نقض آشکار و صریح مفاد حقوق بین الملل بشردوستانه است، اسرائیل تنها رژیمی در جهان است که این سیاست را اعمال می‌کند.

مقامات رژیم اشغالگر و ادارات زندان‌های این رژیم ادعا می‌کنند که بازداشت شدگان اداری دارای پرونده‌های محرمانه‌ای هستند که هرگز نمی‌توان آن‌ها را فاش کرد، بنابراین زندانی از مدت زمان محکومیت خود و اتهامات وارده هیچگونه اطلاعی ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.