سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهروندان جنوب غرب خوزستان از خروج غیر ضروری بپرهیزند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت : شهروندان جنوب غرب خوزستان به دلیل بروز گرد و غبار در منطقه از خروج غیر ضروری بپرهیزند.

سید محمد صالحی،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: شهروندان در روز‌های وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب غرب خوزستان با خارج نشدن غیرضروری و رعایت نکات بهداشتی مشکلات تنفسی را کاهش دهند.

او از شهروندان خواست افراد دارای بیماری‌های مزمن به‌خصوص آسم، تنگی نفس، بیماری‌های انسدادی مزمن ریوی، افراد مسن و کودکان فقط در صورت ضرورت از منزل و محل کار خارج شوند.

این مسئول برای در امان ماندن از آسیب های ناشی از گرد و غبار بستن در و پنجره و خودداری از فعالیت‌های شدید بدنی را در این مدت توصیه و استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند کلاه، دستکش و ماسک استاندارد را برای کارکنانی که بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند ضروری اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان به لزوم جمع آوری حمل و نقل اصولی زباله تاکید کرد و گفت : شهروندان از تلنبار کردن و پخش زباله در معابر عمومی و آتش‌زدن آن‌ها جلوگیری کنند چرا که عاملی برای تشدید بیماری های ریوی در هر شرایط است.

استفاده نکردن از مواد پاک کننده شیمیائی و گندزدا و همچنین دخانیات مانند سیگار و قلیان نیز از دیگر مواردی است که به شهروندان منطقه توصیه شده است.

او از مردم و شهروندان خواست در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی عروقی به سرعت به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.