سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت ها در توانمند سازی خصوصی سازی کارنامه قابل دفاعی نداشتند

وزیر اقتصاد گفت: ارائه سهام دولت به صندوق های بازنشستگی در قالب رد دوین که در تکالیف قانون بودجه دیده شده هیچ کمکی به بهره وری اقتصاد کشور نمی کند.

 آقای سید احسان خاندوزی گفت:  تلاش کردیم تمامی شرکت‌های واگذار شده دولت در سال‌های گذشته مورد بازخوانی قرار گیرد.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی  دولت‌ها در توانمندسازی خصوصی سازی و  واگذاری بدون فساد شرکت‌های دولتی کارنامه قابل دفاعی نداشتند مشکلات در تکالیف قانون بودجه، ارائه سهام دولت به صندوق‌های بازنشستگی در قالب رد دیون کمکی به بهره وری اقتصادی و بنگاه صندوق بازنشستگی نمی کند. از مجموع ۱۷۸ شرکت با درصد سهام مختلف و ۳۰۰ عنوان دارایی در دستور کار است و تمایز بنای  ما این است توانمندی مدیریت و تغییر در این زمینه رادر دستور کار خود قرار دهیم.

نخستین رویداد بین المللی خصوصی سازی در ایران  از امروز تا ۳ خرداد برگزار می‌شود و  نفت، نیرو، پتروشیمی، بانک و بیمه، کشاورزی، صنعت، صنایع معدنی، راه و شهرسازی و  از جمله حوزه‌هایی هستند که در این رویداد با برگزاری نمایشگاه به تشریح تجربیات و اقدامات خود خواهند پرداخت. رونمایی از سامانه یکپارچه واگذاری‌ها از دیگر برنامه‌های این رویداد بین المللی است.

یکی از مهمترین محور‌های سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی موضوع «خصوصی سازی» و «واگذاری مدیریت و مالکیت سهام و بنگاه‌های دولتی» به بخش غیردولتی است، اجرای این سیاست و مأموریت علیرغم تأکید مقام معظم رهبری بر تسریع در اجرای آن به یکی از پرچالش‌ترین موضوعات و مباحث تبدیل  شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.