سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف کود‌های شیمیایی ۷ برابر شد

از ابتدای سال مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه در خراسان جنوبی بیش از ۷ برابر افزایش یافته است.

نوفرستی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیرو تصمیمات متخذه در خصوص کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه از ابتدای سال از سوی وزارت جهاد کشاورزی، میزان مصرف کود‌های مذکور با افزایش رو به رو شد.

او گفت: میزان مصرف کود‌های فسفاته در فروردین در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از ۱۰ برابر و مصرف کود‌های پتاسه بیش از ۵ برابر و مصرف این دو گروه کودی به طور میانگین بیش از ۷ برابر افزایش یافته است.

نوفرستی گفت: هر چند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی است، اما امسال رشد مصرف این دو گروه کودی نسبت به سنوات اخیر بی‌سابقه و نوید بخش یک سال پرمصرف در نهاده‌های کشاورزی است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای برگزاری همایش آموزشی مصرف بهینه کود در استان برنامه‌ریزی کرده که همایش مذکور برای توسعه و ترویج مصرف بهینه کود‌های کشاورزی با حضور بیش از ۱۵ شرکت تولید کننده کود‌های کشاورزی در ۱۹ خرداد برگزار می شود.

او گفت: امسال افزایش معنادار مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه منجر به افزایش کمّی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقای سلامت جامعه در سال می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.