سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افراد فاقد شناسنامه در استان هرمزگان تعیین تکلیف شدند

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: تمام افراد متقاضی شناسنامه در استان هرمزگان تعیین تکلیف شدند.

مجتبی قهرمانی گفت: با تشکیل تیم‌هایی از ادارات و دستگاه‌های متولی با محوریت رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان برای رفع موانع قانونی و تسریع در صدور اوراق هویت افراد فادق شناسنامه، تمهیدات لازم اتخاذ و اجرایی شد.

به علت عدم احراز هویت و نداشتن شناسنامه، ۴۲ نفر از اهالی شهر لیردف از توابع این شهرستان، برای سال‌های متمادی از دریافت بسیاری از خدمات آموزشی، رفاهی و درمانی محروم بودند؛ همین موضوع ضرورت تسریع در مراحل قانونی برای حل این مشکل را اجتناب ناپذیر می‌ساخت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: حدود ۱۵۰ فقره شناسنامه برای افراد فاقد شناسنامه صادر و تحویل داده شده است. حدود ۱۰ نفر نیز به لحاظ عدم احراز ایرانی بودن تقاضای ایشان مردود اعلام شده است.

۲۷ دی‌ سال ۱۴۰۰ حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه به موضوع افراد فاقد شناسنامه و مدارک هویتی که به‌نوبه خود مقوله‌ای آسیب‌زا و مولد جرم و تخلف است اشاره کرد و گفت در این رابطه باید معاونت اجتماعی قوه قضائیه ورود کرده و با بخش‌های مختلف دولت از جمله وزارت کشور و سازمان ثبت‌احوال و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جلساتی را برگزار کند تا بخشی از مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونهایی که شناسنامه نتوانستند بگیرند ، اخراج می شوند ؟
یا اینکه در داخل ایران تردد می کنند ؟
برخی از اینها ، طفل هستند .