سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور فرآوری یاقوت سرخ صورت می‌گیرد؛

تولید مربای زرشک با چاشنی دانش بنیان

یک واحد فرآوری زرشک در بیرجند توانسته با تولید مربای زرشک، گامی در جهت فرآوری هر چه بیشتر یاقوت سرخ بردارد.

خراسان جنوبی قطب تولید زرشک بی دانه در جهان است و کشاورزان زیادی در استان به برداشت و فروش زرشک مشغول هستند.

در چند سال گذشته عدم توجه به فرآوری این محصول مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورده بود، اما حالا با فعالیت یک واحد فرآوری، بخشی از این مشکل رفع شده است.

در واحد فرآوری زرشک در بیرجند، مربای زرشک تولید می‌شود و مسئولین کارخانه خبر از توسعه این واحد در صورت حمایت شدن می‌دهند.

ارائه محصولی دانش بنیان به بازار

یکی از کارکنان واحد فرآوری زرشک گفت: زرشک‌های بی دانه را از سردخانه‌ها تحویل می‌گیریم و پس از شستشو و پاک کردن محصول، راهی قسمت پخت می‌شود.

او گفت: کارکنان مربا‌ها را در سایز‌های مختلف بسته بندی کرده و روانه بازار می‌کنند.


بیشتر بخوانید


یکی از متخصصین آزمایشگاه این واحد گفت: آزمایش‌های کنترل کیفیت روی محصولات در حال انجام است و یک کار دانش بنیان را به جامعه عرضه می‌کنیم.

او گفت: امیدواریم بتوانیم با فرآوری هر چه بیشتر زرشک، گامی در جهت حمایت از این محصول راهبردی خراسان جنوبی برداریم تا کشاورزان نیز خرسند شوند.

اشتغال مستقیم ۳۵ نفر در واحد فرآوری زرشک

بهدانی سرمایه گذار واحد فرآوری زرشک گفت: ۳۵ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این واحد مشغول به کار هستند.

او گفت: از جمله مشکلات این واحد، وجود مشکل در حوزه فنی و مهندسی و دوری از مراکز تأمین مواد اولیه بسته بندی است که اگر حمایت شویم، محصولات جدیدی را نیز ارائه خواهیم کرد.

بهدانی گفت: در طرح توسعه این واحد بنا است محصولاتی مانند سس زرشک، پودر زرشک و آب زرشک را تولید کنیم تا فرآوری این محصول رونق گیرد.

سرمایه گذار واحد فرآوری زرشک گفت: هم اکنون ۲۰ استان کشور و کشور‌های افغانستان، پاکستان و عراق مشتری محصولاتمان هستند و اگر کارخانه توسعه پیدا کند، کشور‌های آسیای میانه و روسیه نیز مشتری ما خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.