سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری و روستایی سرپل ذهاب هستند/احداث شهرک صنعتی بخش خصوصی در هرسین

رئیس اداره آب و فاضلاب سرپل ذهاب گفت : از مجموع ۳۰ هزار مشترک با جمعیت ۵۲ هزار نفر تحت پوشش این اداره در مجموع ۱۲ هزار مشترک در۱۹۷ روستا و ۱۸ هزار مشترک شهری است.

احمد احمدی گفت : آبرسانی به ۱۵ روستای غیرتحت پوشش آب و فاضلاب روزانه با ۱۵ دستگاه تانکر سیار برای تامین آب مورد نیاز تامین می‌شود.

به گفته رئیس اداره آب و فاضلاب سرپل ذهاب با ۳۵ مجتمع روستایی فعالیت ۲۴ نفر اپراتور خدمات روستایی انجام می‌شود و همچنین ۱۲ پروژه فعال در جهت تنش آبی و توزیع آب با ۶۳ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است که از این تعداد حداکثر با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی فعال هستند.

رسالت کار آب و فاضلاب تعمیر و توزیع آب شرب شهر و روستا‌های شهرستان سرپل ذهاب را با جمعیتی حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار نفر است.

دفع بهداشتی شهر سرپل ذهاب۹۷درصد به صورت مُدرن انجام و تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان فعال و مهیا است.

مقدار ۱۴هزار و ۵۰۰ متر لوله برای اجرای شبکه آب بخش قلعه شاهین توسط بنیاد علوی به انبار امورآب شهرستان تحویل و در انتظار تعیین پیمانکار مربوطه هستیم.

لای روبی چشمه آب سرابگرم هفته گذشته انجام شد و وضعیت آب شرب شهرستان مطلوب و بهداشتی است، علاوه بر شهر سرپل ذهاب، شهرستان قصرشیرین با جمعیت ۱۱۵ هزار نفر نیز از چشمه آب سرابگرم بهره‌مند هستند.

در اجرای پروژه‌های خط انتقال آب سرابگرم به شهر سرپل ذهاب، پروژه قورچی باشی، کانی عزیز و پیران مشکلات اجتماعی و معارض وجود دارد که جهت تسهیل در اجرای کار نیاز به همکاری است.

شعار وزارت نیرو "آب هست، ولی کم است" در سطح روستا‌های شهرستان مشکلات آب شرب وجود دارد، تعدادی از مشترکان اقدام به برداشتن کنتور آب کرده و فشار آب به صورت متعادل تقسیم نمی‌شود و همین عدم همکاری باعث نارضایتی مشترکین در منطقه شده، ضمن اینکه آمادگی برای مدیریت آب از سوی اداره آب و فاضلاب وجود دارد، ولی مستلزم هزینه است.

برای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر سرپل ذهاب اعتباری در پارسال و امسال تخصیص داده نشده و برای جوابگوی مطالبات مردم مستلزم اعتبار دولتی است که در این راستا ۱۰ میلیارد تومان برآورده شده و امیدواریم با پیگیری‌های فرمانداری سرپل ذهاب به نتیجه رضایت بخشی ختم شود.

شهرک صنعتی بخش خصوصی در هرسین احداث می‌شود

فرماندار شهرستان هرسین گفت : شهرک صنعتی بخش خصوصی در هرسین احداث می‌شود.

عبادالله کنجوریان گفت : ظرفیت‌ها و نیروی انسانی کارآمد شهرستان هرسین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی مناسب بوده و باید از آنان حمایت شود.

در شهرستان هرسین احداث شهرک صنعتی زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه و نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی در سطح کلان پیگیر ایجاد اشتغال در شهرستان هرسین هستند.

در جلسه با حضور سرمایه گذار شهرک صنعتی در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد این شهرک مباحثی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

تقویت فرهنگ کار و حرفه آموزی بیکاران در شهرستان هرسین باید مورد توجه قرار گیرد و جوانان از ظرفیت دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استفاده کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.