سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت ۳۱ تیم بازرسی بر اصناف شهرستان نجف آباد

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان نجف‌آباد گفت: از ابتدای امسال ۳۱ تیم بازرسی مشترک با حضور دستگاه‌های نظارتی، فعالیت اصناف نجف آباد را رصد می‌کنند.

سعید بلانی‌زاده گفت: از ابتدای امسال ۷۸۴ فقره پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت، دارو و درمان مورد رسیدگی قرار گرفت که عمده این پرونده‌ها در حوزه اصناف قرار دارند.

متهمان این‌پرونده‌ها به پرداخت بیش از ۸۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند و حجم زیادی از کالا‌های قاچاق که توسط ماموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است به نفع دولت توقیف و در زمان مناسب برای توزیع عمومی در اختیار مراجع ذی صلاح قرار می‌گیرد. همچنین مجازات‌هایی همچون درج در پرونده صنفی، ممهور شدن پروانه واحد صنفی به مهر تخلف و معدوم‌سازی برخی از کالا‌ها از دیگر احکام صادره در این پرونده‌ها است.

اواز تشکیل ۳۱ تیم بازرسی مشترک خبر داد و گفت: تیم‌های نظارتی متشکل از بسیج اصناف، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت بیش از ۲۰۳ واحد صنفی را مورد بازرسی و ارزیابی قرار دادند و با تخلف‌های موجود برخورد قاطع و قانونی انجام داده‌اند.

بلانی زاده به پرونده‌های دارای شاکی خصوص پرداخت و گفت: نزدیک به ۳۰ درصد از پرونده‌های موجود، در این حوزه قرار دارند که متهمان علاوه بر پرداخت جزای نقدی، به استرداد خسارت و جبران ضرر و زیان شکات محکوم شدند.

او از کشف برخی اقلام غذایی در روز‌های اخیر خبر داد و گفت: ۱۵ تن روغن در روز‌های گذشته توسط بازرسان کشف و ضبط شده است. همچین مقادیری احتکار برنج و توزیع خارج از شبکه توزیع شکر کشف شد که پرونده آن‌ها بلافاصله تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان نجف آباد با هشدار نسبت به تخلف اصناف، گفت: اگر واحد صنفی یا تولیدی بخواهد از ضوابط و مقررات قانونی عدول کند و یا در نظام بازار نجف‌آباد اخلال ایجاد کند با برخورد شدید و قاطع مواجه خواهد شد.

به گفته بلانی زاده مردم شهیدپرور نجف‌آباد باید احساس مسئولیت کرده و خودشان را بازرس بدانند و در صورتی که با تخلف صنفی یا گرانفروشی مواجه شدند با سامانه ۱۲۴ اداره صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی به تخلفات در دستور کار قرار بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.