سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۴۶ طرح کشاورزی در سیستان وبلوچستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: با توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و میوه‌های خاص و رونق مراکز تولیدی، به دنبال خودکفایی سیستان و بلوچستان در تامین کالا‌های اساسی هستیم.

 

شهرکی در جلسه نشست خبری تبیین طرح مردمی سازی یارانه‌ها  گفت: ۱۴۶ طرح کشاورزی تاکنون  اجرا شده که طرح توسعه کشت موز در زرآباد مهمترین آنهاست و همچنین در حوزه کشتِ توسعه محور، تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان امکانات فراهم شده و گلخانه‌ها در شهرستان میرجاوه در حال کشت است و آنرا به سایر نقاط استان گسترش می‌دهیم.

شهرکی درخصوص رفع مشکلات مرغداری و تولیدات آن در استان نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در مرغداری‌ها با آن رو به رو بودیم، تامین آب بود که ۸۰ درصد از آن رفع شده است و در تلاشیم تا با رفع موانع و افزایش تولید، تا دو سال آینده مرغ مورد نیاز استان را تولید کنیم و به خودکفایی برسیم.

او گفت: در حوزه معدن هم اقدامات خوبی انجام شده که علاوه بر رفع موانع تولیدی معادن موجود، عملیات اجرایی معدن ذخیره طلا در شهرستان تفتان هم شروع شده و کارخانه طلای این شهرستان در آستانه بهره برداری است که رونق و اشتغالزایی برای بومیان منطقه را به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین گفت: ایجاد ۴ جایگاه cng، رونق بازارچه‌های مرزی و کولبری و بهبود وضعیت آبرسانی به ۱۷۰۰ روستا در استان از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.