سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخاب موزه هفت تپه برای چهارمین سال متوالی به عنوان مجموعه برتر کشور

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: موزه هفت تپه در شانزدهمین آیین موزه برتر کشور برای چهارمین سال متوالی به عنوان موزه برتر سال انتخاب شد.

احمدرضا حسینی بروجنی گفت: شانزدهمین دوره آیین داوری مسابقه موزه برتر کشور در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و گنجینه برگزار شد.

او می‌گوید: در این دوره، شورای داوری، مجموعه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه را در گروه موزه‌های دولتی کوچک به عنوان موزه برتر در شاخص نگهداری و حفاظت برگزید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در این مراسم که در محل موزه هنر‌های معاصر تهران به همت ایکوم ایران برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث‌جهانی

چغازنبیل و هفت‌تپه و همکارانش در این پایگاه که اداره موزه هفت‌تپه را برعهده دارند، گواهی موزه برتر سال ۱۴۰۱ خورشیدی و ۲۰۲۲ میلادی به همراه جوایزی به ایشان اهدا شد.

 مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه نیز درخصوص کسب این عنوان گفت: پس از شروع تغییرات ساختاری و محتوایی موزه از سال ۹۶ خورشیدی موزه هفت‌تپه به سمت کسب بالاترین حد از استاندارد‌های فنی و تفسیری رفت و در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز جوایزی را به عنوان موزه برتر کشور کسب کرده بود.

عاطفه رشنویی ادامه داد:،   اما کسب دوباره این جایزه، گواه آن است که این موزه در مسیر ارتقا و استانداردسازی قرار گرفته است و به کمک دست‌اندرکاران مسیر ترقی را به عنوان قطب علمی‌پژوهشی در حوزه دوران ایلامیان و ساکنان قدیمی‌تر خوزستان می‌پیماید.

موزه هفت تپه در محوطه باستانی هفت تپه، در نزدیکی شوش قرار دارد و از موزه‌ها و جا‌های دیدنی شوش به شمار می‌آید. مجموعه این موزه اشیایی را دربرمی‌گیرد که در منطقه هفت تپه کشف شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.