سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاده‌های غیر استاندارد، شریک جرم حوادث جاده‌ای در گلستان

در بروز حوادث جاده‌ای در جاده‌های برون شهری گلستان، مناسب نبودن جاده‌ها به عنوان یکی از عوامل تشدید تصادف‌ها معرفی می‌شود.

۲۰ اردیبهشت امسال خبر تصادف مینی بوس و سمند در جاده آق قلا به انبار الوم استان گلستان محدوده میدان اسب دوانی آق قلا دو کشته و۱۶ مصدوم برجای گذاشت.

سرهنگ قنبری جانشین پلیس راه گلستان در این باره گفت: علت این تصادف در پلیس راه شهرستان آق قلا بررسی و مشخص شد تجاوز به سمت چپ خودروی سمند به دلیل سرعت غیر مجاز و ناتوانی رانند در کنترل خودرو سبب بروز این حادثه شده است.

او گفت: اختلاف سطح ۲۰تا ۳۰سانتی متری شانه خاکی با جاده هم به عنوان یکی از عوامل حادثه ساز معرفی شده و در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

قنبری گفت: از طرف پلیس راه آق قلا برای برطرف شدن نواقص این جاده با دستگاه‌های متولی مکاتباتی انجام شده، اما اقدامی برای اصلاح آن نشده است.

بیکی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این باره گفت: جاده آق قلا به سمت اینچه برون در سه راهی انبارالوم از طرف اداره راه و شهرسازی تعریض شده، اما اختلاف سطح آن با شانه خاکی جاده زیاد است در حالی که اختلاف سطح مجاز تا ۵سامتی متر است.

او گفت: راه و شهرسازی به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته این جاده را تکمیل کند، اما گفته شده امسال با گرفتن پیمانکار این کار به اتمام برسد.

بیکی گفت: ما نگهدارنده راه هستیم و این جاده‌ها پس از آماده شدن برای نگهداری به ما تحویل داده می‌شود، اما در برخی موارد ما هم برای تکمیل این طرح‌های جاده‌ای شرکت داده می‌شویم و بخشی از طرح‌ها به ما سپرده می‌شود که این امر منجر می‌شود به موضوع نگهداری راه‌ها به خوبی پرداخته نشود.

رفیعی نژاد مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این باره گفت: علت عقب ماندن طرح‌های جاده‌ای و تکمیل نشدن آن‌ها که به بزرگترین چالش ما تبدیل شده است، به تخصیص نیافتن اعتبار بر می‌گردد.

او گفت: از بزرگراه نوکنده تا تونل جنگل گلستان حدود ۱۳۰میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم.

رفیعی نژاد گفت: در سفر ریاست جمهور به استان گلستان با پیگیری مسئولان، ۶۰ درصد این بدهی به استان اختصاص پیدا کرده است، اما نمی‌توان با این اعتبار کار خاصی انجام داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.