سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش قابل توجهی از نخبگان وظیفه جذب ارتش می‌شوند

معاون آموزش و تربیت ارتش از جذب حداکثری نخبگان وظیفه در نیرو‌های چهارگانه ارتش خبر داد.

امیر سرتیپ شیخ زاده گفت: یکی از برنامه‌های ما بعد از ارائه برخی آموزش‌های رزم انفرادی و مقدماتی، بهره‌گیری از تخصص و دانش این عزیزان است؛ همچنین از استعداد و ایده‌پردازی و دانش نخبگان وظیفه در حوزه ارتقای فناوری دفاعی نیز استفاده می‌شود و ارتش برنامه جذب این عزیزان را در دستور کار خود دارد تا بخش قابل توجهی از نخبگان وظیفه در ارتش استخدام شوند.

پیش‌تر امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش نیز با بیان اینکه بستر استخدام نخبگان کشوری در ارتش و نیرو‌های مسلح فراهم است گفته بود که هر کدام از این عزیزان بخواهند می‌توانند در نیرو‌های مسلح فعالیت کنند.

در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده تا نخبگان وظیفه‌ای که در حال انجام پروژه‌های تحقیقاتی هستند، پس از طی دوره‌های آموزش نظامی بتوانند فرآیند مقدماتی استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را طی کنند.

بنا به آمار های معاون آموزش ارتش، در هر دوره بالغ بر ۵۰۰ نفر از نخبگان وظیفه در ارتش  آموزش می‌بینند.

این گروه از نخبگان بعد از ورود به سربازی بر اساس رشته و تخصص در آسایشگاه‌ها و گروهان‌ها سازماندهی می‌شوند و برای آنها برنامه‌هایی به عنوان حلقه‌های مهارتی در راستای دانش و تخصص و آشنایی با سایر نخبگان اجرا می‌شود. نخبگان ضمن آشنایی با ظرفیت یکدیگر تیم‌سازی کرده و فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.

گفتنی است، به طور معمول افرادی که بخواهند برای استخدام در نهادهای دولتی اقدام کنند، باید کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت را ارائه دهند؛ اما طی این مصوبه، نخبگان وظیفه در شرایطی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت را دریافت کردند، پس از طی دوره آموزشی می‌توانند فرآیند استخدام دستگاه‌های اجرایی یا جذب در هيئت علمی دانشگاه‌ها را طی کنند و در این رابطه تشکیل پرونده و آزمون‌های تخصصی را انجام دهند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
اصغرآقا
۱۲:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
امتحان کنکور سربازی کی شروع می شود
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخه یه نخبه برای چی باید بیاد تو ارتش استخدام بشه و هر روز بهش دستور بدن
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بوی پارتی بازی میاید
چه چیزی میتوانند نشانگر نخبگان باشد؟
یاور
۱۶:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
قطعا کسانی که ژن خوب دارند