سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

تلاش می کنیم تولید را به حداکثر برسانیم تا قیمت‌ها به نفع مردم کنترل شود

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: قیمت کالا‌ها تابع عرضه و تقاضا است بنابراین تولید را به حداکثر می رسانیم تا قیمت‌ها به نفع مردم کنترل شود.

عطاء‌الله ابراهیمی گفت: طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها از اقدامات شجاعانه دولت به شمار می‌رود که از دستاورد‌های آن می‌توان به افزایش ضریب امنیت غذایی و رفع دغدغه‌های این حوزه اشاره کرد.

امروزه بحث امنیت غذایی یکی از پایه‌های اصلی امنیت ملی و به موضوع حیاتی برای کشور‌ها تبدیل شده است.

در همین میان گندم یکی از کالا‌های استراتژیک به شمار می‌رود که ذخایر آن با امنیت غذایی رابطه مستقیمی دارد و چنانچه قدرت اقتصادی گندم کاهش پیدا کند و وابستگی ما به واردات افزایش یابد امنیت غذایی با چالش جدی روبرو می‌شود.

بین قیمت آرد دولتی و آزاد در کشور پیش از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها شکاف زیادی وجود داشت؛ این شکاف قیمتی منجر به قاچاق گندم و آرد و محصولاتی نظیر ماکارانی می‌شد که با اصلاح قیمت آرد در حفظ این محصول استراتژیک می‌توان گام بزرگی برداشت.


بیشتر بخوانید


درخصوص تفاوت قیمت آرد نانوایی‌های سنتی و آرد آزاد و احتمال شکل‌گیری شبکه قاچاق نگرانی وجود دارد و مردم استان هرگونه تخلفی که مشاهده کردند اطلاع دهند.

قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، این در حالیست که مرغ در بازار استان هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

تقاضا برای گوشت مرغ در استان کاهش یافته است، طی روز‌های اخیر ۲۸۰ کیلوگرم مرغ در استان معدوم شده است.

مردم نگران سلامت مواد غذایی نباشند و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که مواد غذایی تاریخ انقضا گذشته معدوم و از بازار جمع‌آوری می‌شود.

هرچه زودتر بازار به تعادل برسد هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.