طاهره زحمتکش گفت: تجربه مثبت بازگشایی مدارس به همگان نشان داد که آموزشهای حضوری تا چه اندازه میتواند مفید باشند.
به گفته او آموزش حضوری نقش موثری در تسهیل فرآیند یاددهی یادگیری دارد.
او میگوید: توجه به عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت یادگیری دانش آموزان، ارتقا توانمندیهای معلمان و تحول در روشها و برنامههای آموزشی بر اساس سند تحول محور اصلی برنامههای حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان است.
زحمتکش گفت: با رصد یادگیری دانش آموزان متوجه شدیم؛ میزان یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا افت کرده است که در برخی دروس آمار دانش آموزان نیازمند به تلاش ۲ برابر شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: مرحله اول جبران و تثبیت یادگیری در تابستان سال گذشته اجرا شد و مرحله دوم را نیز بر اساس نتایج ارزشیابی را از اول بهمنماه تا پایان سال تحصیلی اجرا شده و برای تابستان امسال نیز برای جبران افت یادگیری در دانش آموزان کلاسهای جبرانی برگزار خواهیم کرد.
زحمتکش میگوید: هیچ تغییری در نحوه ارزشیابی از دانش آموزان انجام نشده است.
او گفت: سیستم نمرهدهی در دوره ابتدایی اعمال نخواهد شد و بر اساس ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی معلم میتواند از ابزارهای مختلفی برای ارزشیابی دانش آموزان استفاده کند.
به گفته او، آزمون ابزاری برای ارزشیابی کیفی توصیفی است و تأکید ما بر این بوده است که از آزمون کتبی بهعنوان یکی از ابزارهای ارزشیابی استفاده شود.