سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح برنامه های سوم خرداد در قزوین

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین از اجرای دهها برنامه له مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد .

امیر مرادعلی بیژن وند جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در نشست خبری گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان بخشی از برنامه‌های قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در سوم خرداد است.

پس از سقوط خرمشهر و تصرف این شهر به مدت ۵۷۵ روز، امام راحل دستور آزادسازی این شهر را صادر کردند که نیرو‌های ارتش و سپاه به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و محسن رضایی توانستند با بهره گیری از اصل غافلگیری، طرح عملیات کربلای سه و بعد از آن عملیات بیت المقدس را اجرا و در نهایت این شهر را به همراه ۱۸۰ کیلومتر خط مرزی آبی آزاد کنند.

وی، ثابت کردن پوشالی بودن قدرت صدام، آزادسازی ساحل اروند و حق حاکمیت ایران در شط العرب و خارج شدن شهر‌های هویزه، سوسنگرد، حمیدیه و بسیاری از شهر‌های خوزستان از تیررس توپخانه‌های عراق را از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر برشمرد.

در این عملیات که با کمترین تلفات برای ما همراه بود، ۱۹ هزار اسیر و بیش از ۱۶ هزار کشته و زخمی از نیرو‌های دشمن به همراه داشت.

 امروز همه آحاد جامعه اسلامی ما در کشور زیر سایه امنیت پایدار در کمال آرامش زندگی می‌کنند و نیرو‌های نظامی و انتظامی در هشت هزار کیلومتر مرز‌های آبی و خاکی در برابر کوچکترین تحرکات دشمنان، مردانه ایستاده اند تا در حفظ و بقای امنیت کشور، جانفشانی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.