سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید رایگان به مناسبت روز جهانی موزه‌

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول استان کرمانشاه گفت : به مناسبت روز جهانی موزه‌ها امروز (چهارشنبه) بازدید از تمام موزه‌های استان و از جمله تاق بستان رایگان است.

علیرضا برشاهی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵ موزه در سطح استان، گفت : تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی شاخص‌ترین موزه‌های استان هستند.

به گفته رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول استان کرمانشاه موزه مردم شناسی در تکیه بیگلربیگی، خط و کتابت و پارینه سنگی در تکیه بیگلربیگی، موزه سنگ در تاق بستان و ... موزه‌هایی هستند که در دل موزه‌های شاخص استان قرار گرفته اند.

در چند شهرستان استان هم همچون دالاهو، پاوه، سنقر و کنگاور موزه‌های مردم شناسی فعال هستند که امکان بازدید گردشگران از آن‌ها فراهم است.

امروز (چهارشنبه) به مناسبت روز جهانی موزه ها، بازدید از همه موزه‌های تحت نظارت میراث فرهنگی استان رایگان خواهد بود.

علاوه بر موزه‌های تحت نظارت میراث فرهنگی تعدادی موزه مربوط به ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی در سطح استان فعالیت می‌کنند، یکی از رویکرد‌هایی که امسال در حوزه موزه‌ها روی آن تاکید داریم، توجه بیشتر به راه اندازی موزه‌های تخصصی در سطح استان است.

تاکنون چند موزه تخصصی همچون موزه نفت و منبت در کرمانشاه، عروسک‌ها در روستای کچگینه روانسر و موزه میراث ناملموس در روستای زردویی راه اندازی شده و بدنبال اخذ مجوز راه اندازی پنج تا شش موزه دیگر تاپایان سال هستیم.

مراسم افتتاح سه خانه تاریخی یزدی، رنده کش یا خواجه باروخ و فیض مهدوی که اخیرا کار مرمت آن‌ها به پایان رسیده را خواهیم داشت.

در این هفته مراسم رونمایی از الواح ثبتی یادمان‌های دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود، یادمان بازی درازی، بیمارستان تخریب شده قصرشیرین، دیدگاه شهر سومار، دیدگاه جبهه شهید بهشتی و محوطه یادمانی شهید شیرودی یادمان‌های ثبت ملی شده در استان هستند که مراسم رونمایی از الواح ثبتی آن را خواهیم داشت.

سازمان ایکوم (شورای بین المللی موزه) شعار امسال روز جهانی موزه‌ها را "قدرت موزه‌ها " نامگذاری کرده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.