سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای پخت نان‌های سنتی در سمنان

۳۰ واحد نانوایی محلی خشکه پز و سنتی با تنوع بیش از ۱۵ نوع نان در شهرستان سمنان فرهنگ تولید و عرضه نان بدون دور ریز را احیا کردند.

 دبیر شورای آرد و نان شهرستان سمنان گفت: با اینکه پخت نان سنتی هم اکنون فقط در روستا‌ها و برنامه‌های ویژه گردشگری رواج دارد، ولی در تمام ۸ شهرستان استان سمنان بخصوص سمنان و مهدیشهر این نان‌ها بعنوان خرید روزانه مردم با استقبال زیاد مشتریان در حال پخت و عرضه است.

به گفته آقای نجاتی، بهره گیری از آراد یارانه نوع دو با سبوس بهتر، بکارگیری شاطران و کارگران با تجربه در عمل آوری خمیر و پخت مناسب و تغییر تجهیزات تنور و ابزار پخت بر اساس روش‌های مرسوم سنتی باعث شده نان با کیفیت تولید شده مشتریانی را داشته باشد که بصورت ماهانه برای دریافت آن در نوبت هستند.

 دبیر شورای آرد و نان شهرستان سمنان گفت: نان خشکه پز سمنانی بدون نیاز به یخچال، در هوای آزاد، دور از آفتاب و رطوبت تا سه ماه قابلیت نگهداری و مصرف دارد.

این کارشناس آرد و نان معتقد است؛ متعادل سازی هزینه و زحمت فعالان نان سنتی بر اساس مشقت تولید، تامین تجهیزات و هزینه نگهداری ابزار پخت و در نظر گرفتن قیمت مواد افزدونی به این نوع نان‌ها می‌تواند در توسعه فعالیت نان‌های بدون دورریز کمک کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.