سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انهدام ۲۹ باند و دستگیری ۹۰ سارق در طرح ۷۲ ساعته پلیس البرز

فرمانده انتظامی البرز گفت: در طرح طرح ۷۲ ساعته پلیس استان ۲۹ باند متلاشی، ۹۰ سارق دستگیر و بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد.

 سردار عباسعلی محمدیان گفت: از مجموع دستگیر شدگان ۹۰ نفر سارق و ۱۵ نفر مالخر بودند که با دستگیری آن‌ها ۲۹ باند سرقت نیز منهدم شد.

او گفت: عمده جرایم این افراد در حوزه سرقت خودرو، تجهیزات داخل خودرو، سرقت به عنف، قاپ زنی و سرقت اماکن بوده و برخی از اعضای این باند‌ها در زمینه جعل و کلاهبرداری هم فعالیت داشتند.

سردار محمدیان گفت: یکی از بیشترین سرقت‌ها مربوط به سرقت منازل است که در طبقه‌های همکف و اول ساختمان‌ها از شیوه بالکن روی استفاده می‌شد که ساکنان این گونه منازل باید نسبت به ایمن کردن و نصب حفاظ اقدام کنند.

او می گوید: توصیه ما به مردم این است که در هنگام استفاده از تلفن‌های همراه توجه بیشتری به افراد مظنون داشته باشند و گوشی را محکم در دست بگیرند که اینگونه اقدامات در پیشگیری از سرقت‌ها موثر خواهد بود.

سردار محمدیان گفت:  اما هشدار ما به مجرمان این است که پلیس توانمند بوده و با اقدامات ویژه‌ای که انجام می‌دهد، پس از شناسایی این افراد را از محل پاتوق و مخفیگاه هایشان بیرون کشانده و جرم آن‌ها نیز قبل از دستگیری آنقدر بر روی آن‌ها کار می‌شود که دیگر غیر قابل انکار است.

او گفت: در خصوص سرقت منزل یک باور غلطی که در بین مردم وجود دارد این است که سرقت در ساعت‌های شب رخ می‌دهد این در حالی است که مجرمان در ساعات عصر و یا اوایل شب با مراجعه به محلات و شناسایی خانه‌های قابل ورود برای سرقت و یا این که چراغ هایش خاموش است در ابتدا زنگ را می‌زنند در صورت پاسخگو نبودن ورود به منزل را انجام می‌دهند.

به گفته فرمانده انتظامی البرز پلیس برابر قانون با قدرت در مقابل این گونه افراد ایستاده است و اجازه خودنمایی را به این افراد نخواهد داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.