سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی اصفهان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری ششمین دوره از انتخابات شورای هیئات مذهبی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام مهدی فوقی گفت: شورای هیئات مذهبی از جمله تشکل‌های میانی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است،  این شورا با هدف ایفای نقش واسط میان نهاد‌های حاکمیتی، دولتی، حوزوی و دانشگاهی با عموم مردم جامعه ایجاد شده است.

 اعضای  شورای هیئات مذهبی بر اساس فرایند خاص انتخابات از بین مدیران هیئات مذهبی در سه رده شهرستانی، استانی و کشوری انتخاب می‌شوند.

به گفته او در استان اصفهان بیش از بیش از پنج هزار هیئات مذهبی واجد شرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات هستند، ابراز داشت: مدیران هیئات مذهبی یا نماینده تام الاختیار آن‌ها با در دست داشتن مجوز هیئت در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ روز جمعه ۳۰ اردیبهشت حاضر واز بین داوطلبان نماینده‌های اصلح و توانمند را انتخاب می‌کنند.

 تعداد نفرات اصلی در شورا‌های هیئات مذهبی در شهرستان‌های اصفهان و کاشان ۹ نفر، در شهرستان‌های خمینی شهر، نجف آباد و لنجان هفت نفر و در سایر شهرستان‌ها پنج نفر است، شورا‌های منتخب در هر شهرستان از بین خود رئیس، نایب رئیس و دبیر را به عنوان هیئت رئیسه انتخاب می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: بیش از ۱۵۰ نفر از پرسنل و کارکنان شاغل در ادارات تبلیغات اسلامی استان اصفهان در روز جمعه تحت عنوان هیئت اجرایی و نظارت این انتخابات را برگزار خواهند کرد،  بیش از پنج هزار تعرفه چاپ و تعداد ۴۱۰ نفر به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کرده که ۱۷۵ نفر از آن‌ها به عنوان اعضای اصلی انتخاب و تحت عنوان شورای هیئات مذهبی در ۳۱ نقطه از استان فعالیت خواهند کرد.

 از جمله شرایط داوطلبی در این دوره از انتخابات داشتن مدرک تحصیلی لیسانس در مرکز استان و دیپلم در سایر شهرستان‌ها، عضویت در هیئت امنای هیئات مذهبی با سه سال سابقه فعالیت، حداقل سن ۲۵ و حداکثر سن ۶۵ سال است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.