سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی انجمن حامیان میراث فرهنگی در یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از راه‌اندازی انجمن حامیان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان خبر داد.

احمد آخوندی گفت: این اقدام در بافت تاریخی یزد آغازشده و قرار است مدیریت این بافت را به تشکل‌های مردم‌ نهاد واگذار کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: هنرمندان برای بسته‌بندی و برندینگ آثار خود مشکلاتی دارند که تشکل‌ها می‌توانند در پشتیبانی تولیدات آن‌ها، تهیه مواد اولیه و فروش محصولات صنایع‌دستی به آن‌ها کمک کنند.

این موضوع را آخوندی  در مراسم افتتاح اولین دوره توان‌افزایی جوامع محلی  در روستای اله آباد زارچ مطرح کرد.

به گفته او : وظیفه ما است که درزمینهٔ حفظ آثار خوب، ارزشمند و فاخر میراث فرهنگی تلاش کنیم و نسبت به رونق صنایع‌دستی و توسعه گردشگری نیز اهتمام داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد  گفت: رشد و توسعه هر جامعه‌ای منوط به این است که مردم محلی آن از طریق یک هم‌افزایی برای توسعه منطقه خود گام بردارند.

به گفته او در مناطق و جوامع پیشرفته نیز به‌وضوح دیده‌شده که مردم این جوامع با هم‌افزایی، توان‌افزایی و تشکل بخشی به توسعه و پیشرفت منطقه خود کمک کرده‌اند.

او می گوید: در بحث توسعه گردشگری، صنایع‌دستی و حفظ میراث فرهنگی یزد نیز لازم است که این اتفاق بیفتد و برنامه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز این است که به این منظور از توان مردم استفاده شود.

آخوندی گفت: به این منظور کمیته گردشگری کودک در یزد نیز مدتی است که فعالیت‌های خوبی برای کودکان داشته و اگر آموزش درزمینهٔ حفظ میراث فرهنگی و گردشگری در مدارس انجام شود، آینده گردشگری استان روشن خواهد بود و نسل آینده حافظان خوب میراث گران‌بهای ما خواهند بود.

اولین دوره توان‌افزایی جوامع محلی به منظور توسعه گردشگری پایدار و صنایع‌دستی، در روستای اله آباد زارچ به همت انجمن صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی دستان ماندگار یزد و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، بخشداری و دیگر ارگان‌های دولتی و خصوصی زارچ برگزار شو.

ازجمله اهداف این رویداد حفظ میراث فرهنگی و معماری بومی منطقه، توسعه گردشگری و اهمیت آن، آگاهی بخشی جامعه در مورد اهمیت پرداختن به گردشگری و صنایع‌دستی، افزایش مهارت تشکل سازی، افزایش مهارت در توسعه پایدار و همچنین حفظ و احیای صنایع‌دستی درحال‌توسعه و فراموش‌شده است که روستای اله آباد از ظرفیت غنی در این خصوص برخوردار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.