سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دامپزشکی خراسان رضوی درباره خطر تب کریمه کنگو

دامپزشکی خراسان رضوی درباره خطر تب‌کنگو از طریق کشتار غیر مجاز دام هشدار داد.

دکتر محمود قربان‌زاده گفت: به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری تب‌خونریزی دهنده کریمه- کنگو، هرگونه کشتار غیر بهداشتی و غیرمجاز دام ممنوع است.

 رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی  خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش دمای محیط در روز‌ها و ماه‌های پیش رو و افزایش فعالیت کنه‌های حیوانی که باعث ایجاد و انتقال بیماری "تب خونریزی دهنده کریمه کنگو" می‌شوند، برای جلوگیری از انتقال این بیماری، بایداز هرگونه کشتار غیر مجاز دام شامل کشتار در معابر، منازل، باغات و مراسم ختلف جلوگیری شود.

او گفت: این بیماری یک عفونت ویروسی واگیردار در انسان و یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که بیشتر توسط کنه منتقل می‌شود و همچنین بیماری یادشده از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء آلوده آن در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.

قربان‌زاده گفت: لازم است هنگام تماس با گوشت، خون و ترشحات دام‌های مشکوک از دستکش و وسایل حفاظت فردی استفاده شده، گوشت و جگر پس از پخت کامل مصرف شود، چراکه ویروس بیماری در فرآورده‌های خام دامی پس از پخته‌شدن به مدت ۱۵ دقیقه و در حرارت ۸۵ درجه سانتی‌گراد از بین می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.