سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج روسیه از شورای کشور‌های دریای بالتیک

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روسیه به دلیل اقدامات فرصت طلبانه کشور‌های غربی از شورای کشور‌های بالتیک خارج می‌شود.

امروز (سه شنبه) وزارت خارجه روسیه خروج این کشور از شورای کشور‌های دریای بالتیک را اعلام کرده و خاطرنشان کرد که خروج از این شورا تاثیری بر حضور روسیه در منطقه نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در واکنش به خصومت‌ها، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نامه‌ای به وزرای کشور‌های عضو شورای بالتیک، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی و همچنین به دبیرخانه شورا در استکهلم ارسال کرده و این تصمیم را به آن‌ها اطلاع داد». 

در همان زمان، مجلس فدرال روسیه نیز تصمیم به خروج از کنگره پارلمانی بالتیک گرفت.

وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه خروج روسیه از عضویت در شورا تاثیری بر کاهش حضور در منطقه نخواهد داشت، توضیح داد که به همکاری با شرکا ادامه خواهد داد و رویداد‌هایی را در مورد مسائل اصلی توسعه منطقه بالتیک برگزار خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد کشور‌های غربی شورا را برای اهداف فرصت طلبانه در انحصار خود درآورده اند و قصد دارند امور را خودشان سازماندهی کنند، حتی اگر به بهای حذف منافع روسیه باشد.

پیش از این، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه اعلام کرده بود نمایندگان تصمیم دارند روسیه را از شورای بالتیک خارج کنند. او گفته بود: «ما با مجالس اکثر این کشور‌ها چه در این سازمان و چه از مجاری بین المللی پارلمانی گفتگو نداریم». به گفته او، مسئولیت قطع روابط پارلمانی بر عهده کسانی است که به دنبال تضعیف اصول اساسی شورا و استفاده از آن‌ها برای حمله به روسیه هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا دیگه اخبارمربوط به جنگ اوکراین وروسیه همون روز رواز خبرهاتون حذف کردین خیلی خوب بود