سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص دو میلیارد ریال برای بهسازی کاروانسرای تاریخی سرایان

دو میلیارد ریال از محل منابع ملی برای بهسازی کاروانسرای تاریخی شهر سرایان اختصاص یافت.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: بدلیل قرارگیری کاروانسرا در فهرست نهایی ثبت جهانی و با پیگیری‌های انجام شده به دلیل آسیب‌های وارده به بنا، از محل منابع ملی این اعتبار در قالب اسناد خزانه برای تعمیر و مرمت این بنای تاریخی اختصاص یافته و بزودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

او گفت:  فاز اول مرمت بنا در سال ۱۳۸۸ انجام و تا سال ۱۳۹۲ عملیات مرمتی تکمیلی انجام و موزه صنایع دستی و مردم شناسی شهرستان تکمیل و تجهیز گردید و به دلیل آسیب‌های وارده به بام بنادر سال گذشته و با ابلاغ اعتبارات ملی، عملیات مرمت نهایتاً از اول خرداد آغاز خواهد شد.

عرب گفت: عملیات مرمتی پیش بینی شده شامل، جمع آوری قسمت‌های آسیب دیده بام و اجرای مجدد، جمع آوری بندکشی‌های فرسوده و بندکشی مجدد بام بنا، جمع آوری سنگ فرش آسیب دیده کف حیاط و اجرای مجدد سنگ فرش و آجر فرش و ... است که در مدت یک ماه انجام خواهد شد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان  گفت: کاروانسرای سرایان به همراه آب انبار، مسجد، حمام و بازار یک مجموعه تاریخی را تشکیل می‌دهند.

به گفته او این کاروانسرا از بنا‌های دوره صفوی است و به رباط شاه عباسی معروف است و با شماره ۸۷۳۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.