سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح ۸۰ شکستگی دریچه انهاردر اصفهان طی۱۰ روز

رئیس گروه بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ۸۰ شکستگی دریچه انهار در بازه ۱۰ روزه اخیر اصلاح شد.

مجید نصر گفت: تنها در بازه چهارم آبرسانی به کشاورزان شرق بیش از ۸۰ مورد بازگشایی و شکستگی دریچه‌ها و سردهانه‌های انهار توسط برخی از کشاورزان اتفاق افتاد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع و اصلاح شد.

همزمان با رهاسازی آب برخی از کشاورزان در مناطق بالادست با شکستن سر دهانه انهار، اقدام به آبگیری و استفاده غیرمجاز از آب رهاسازی شده و تخصیص یافته برای کشاورزان شرق کردند که تیم‌های گشت‌زنی به صورت شبانه روزی ضمن شناسایی متخلفان و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی با آن‌ها برخورد جدی داشتند.

به گفته او این تخلفات شامل حفر و استفاده از چاه غیرمجاز و برداشت از طریق ادوات غیرمجاز به منظور پمپاژ آب به زمین‌های کشاورزی و دستکاری دریچه‌های کانال‌های آبیاری و شکستن سر دهانه انهار سنتی است.

نصرمی گوید شرکت آب منطقه‌ای برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز با توجه به لزوم حفاظت و صیانت از رودخانه زاینده رود به ویژه در بازه بازگشایی و به منظور رسیدن آب به بهترین نحو به کشاورزان ۱۶ اکیپ عملیاتی گشت همچون گذشته مسئولیت شناسایی و برخورد قانونی با متخلفین برداشت غیر مجاز آبی را در سراسر مسیر رودخانه در دستور کار خود قرار داده است.

علاوه بر ۱۶ اکیپ گشت عملیاتی، اکیپ میراب‌ها در قالب چهار تیم در لنجان، مبارکه و اصفهان برای جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب در ۲۳ نهر مبارکه، ۳۳ نهر لنجان و چهار نهر اصفهان فعال هستند.

رئیس گروه بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تاکنون شش پمپ و تانکر حمل غیر مجاز آب در محدوده شبکه‌های آبیاری توسط تیم‌های نظارتی کشف و ضبط شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.