سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید تضمینی محصولات زراعی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۵ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی محصول گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

ابوالحسن صداقت کیش با اشاره به اینکه مشخصات حساب های بانکی کشاورزانی که گندم و کلزای خود را به مراکز خرید تحویل داده اند به بانک عامل ارسال شده گفت: مطالبات بقیه بهره برداران نیز به زودی پرداخت می شود.

او به بهره بردارانی که قصد فروش محصولات خود به دولت را دارند توصیه کرد مشخصات و شماره حساب خود را به طور دقیق در سامانه خرید تضمینی وارد کنند تا روند پرداخت مطالبات آنان در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

به گفته مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان،  تاکنون هشت هزار و ۷۰۰ تن محصولات زراعی شامل گندم و دانه های روغنی کلزا از کشاورزان این استان به قیمت تضمینی خریداری شده است.

صداقت کیش می گوید: از ابتدای فصل برداشت محصولات زراعی هشت هزار تن گندم و ۷۰۰تن دانه های روغنی کلزا از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است.

او گفت: امسال هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان از بهره برداران استان خریداری می شود و همچنین به ازای هر کیلوگرم گندم یکهزار تومان نیز به کشاورزانی که محصول خود را به دولت بفروشند تشویقی تعلق خواهد گرفت .

به گفته مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی، همچنین هر کیلوگرم کلزا نیز به قیمت ۱۵ هزار تومان از بهره برداران خریداری می شود.

صداقت کیش گفت: تعداد ۹ مرکز خرید تضمینی گندم و سه مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در مناطق مختلف این استان راه اندازی شده است.

او می گوید: بر اساس برآوردهای اولیه و با  توجه به کم بارشی های سال زراعی جاری ۳۷ هزار تن گندم و ۲ هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان خرید تضمینی خواهیم داشت.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.