سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی:

یکی از موفق‌ترین مکان‌ها برای اجرای اقدام‌های پیشگیری مدارس هستند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: نهاد آموزش‌وپرورش به‌عنوان پرجمعیت‌ترین ایستگاه تعلیم‌وتربیت، نقش مؤثری در زمینه پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر به عهده دارد.

سید موسی حسینی در دیدار با محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به خطرات ناشی از اعتیاد اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها می‌تواند سرنوشت فردی و اجتماعی آحاد جامعه را به مخاطره بیندازد و هیچ کسی از این موضوع مصون نیست و همه باید خودمراقبتی داشته باشند.

او در ادامه نقش آموزش‌وپرورش را در پیشگیری از اعتیاد مؤثر دانست و گفت: نهاد آموزش‌وپرورش به‌عنوان پرجمعیت‌ترین ایستگاه تعلیم‌وتربیت، نقش مؤثری در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر را به عهده دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: یکی از موفق‌ترین مکان‌ها برای اجرای اقدام‌های پیشگیری مدارس هستند، ضمن اینکه کم هزینه‌ترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری است.

حسینی گفت: گروه‌های هدف برای سودجویان حوزه مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها، نوجوانان و جوانان هستند، بیشترین ارتباط خانواده‌ها با آموزش‌وپرورش است و می‌توانیم در خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش اقدامات مؤثری در جهت آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها انجام دهیم.

او گفت: راه برگشت از مواد مخدر بسیار سخت است و باید در حوزه پیشگیری و آموزش با کمک آموزش‌وپرورش به خانواده‌ها بیاموزیم که مواد مخدر چه مضراتی دارد و قدرت نه گفتن با سربلندی را به دانش‌آموزان بیاموزیم که در برابر محرک‌ها با اعتمادبه‌نفس؛ نه بگویند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اجرای طرح یاریگران زندگی را مؤثر دانست و گفت: طرح یاریگران زندگی الگویی خوب برای خود مراقبتی دانش‌آموزان است که در سطح مدارس با هدف آموزش به دانش‌آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی شده تا مدرسه به مکان زندگی و فضایی لذت‌بخش برای یادگیری تبدیل شود لذا باید این طرح تا رسیدن به هدف مطلوب با جدیت دنبال شود.

او در پایان این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات آموزش‌وپرورش استان در اجرای طرح یاریگران زندگی، گفت: با آگاهی‌بخشی مستمر، مبتنی بر اصول علمی، افزایش دانش و مهارت‌های زندگی می‌توانیم فرزندانمان را در برابر عوامل وسوسه‌انگیز و خطرات ناشی از اعتیاد به مواد مخدر واکسینه کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.