سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحریم‌های نیوزلند علیه مقامات بلاروس به دلیل حمایت از روسیه

وزیر امور خارجه نیوزیلند از تحریم تعدادی از نهاد‌ها و افراد دفاعی و رئیس جمهور بلاروس به دلیل حمایتش از روسیه در جنگ با اوکراین خبر داد.

نانایا ماهوتا، در بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، گفت: ارتش دولت بلاروس امکان حمله غیرقانونی و غیرقابل قبول به حاکمیت اوکراین را فراهم می‌کند. با دستور الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوربلاروس، از خاک این کشور برای حمله به اوکراین استفاده شده است. نیوزیلند همه دست اندرکاران در کمک به روسیه در جنگ با اوکراین را محکوم کرده و از بلاروس می‌خواهیم که فورا از حمایت خود دست بکشد.

او  گفت که آخرین دور تحریم‌ها شامل ۲۷ فرد بلاروسی از جمله تعدادی از فرماندهان نظامی آن می‌شود.

پیش از این، نیوزیلند بیش از ۶۵۰ شهروند روسیه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نمایندگان دومای دولتی و ۵۵ شرکت بزرگ روسی را تحریم کرد.

روز گذشته، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده است و دیگر بر نخواهد گشت اما غرب می‌کوشد نفوذ خود را حفظ کند.

او گفت: از سال ۲۰۱۴ تلاش می‌کنیم بحران اوکراین را حل کنیم همچنان نیز تلاش می‌کنیم، اما طرف مقابل همکاری نمی‌کند. غرب و آمریکا به دنبال طولانی کردن بحران هستند و هدف آن‌ها هم کاملا مشخص است. غرب با نقض همه قوانین تلاش می‌کند از مشارکت روسیه در سازمان‌های بین المللی جلوگیری کند.

 او ابراز اطمینان کرد اگر جبهه متحدی در برابر تحریم‌ها تشکیل داده بودیم، تحریم‌های جهنمی اعمال نمی‌شد و تلاش‌هایی برای تجزیه اوکراین وجود دارد.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد پیشنهاداتی را برای سازماندهی فعالیت‌های سازمان پیمان امنیت جمعی بررسی می‌کنیم و امیدواریم همه اعضا حمایت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.