سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلفات تصادفات جاده‌ای در آمریکا به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۶ رسید

بر اساس اطلاعات وزارت راه آمریکا تلفات جاده‌ای در این کشور در سال ۲۰۲۱ افزایش قابل توجهی داشته است.

اطلاعات جدید حاکی از آن است که تلفات تصادفات جاده‌ای در آمریکا افزایش یافته است از این رو دولت بایدن پنج میلیارد دلار از کمک‌های فدرال را به شهر‌ها برای مقابله با بحران رو به رشد از طریق کاهش سرعت خودروها، تغییر مسیر‌های دوچرخه سواری و پیاده رو‌های وسیع‌تر و سوق دادن مسافران به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیت بوتیجج وزیر حمل و نقل امریکا روز دوشنبه اعلام کرد این مبلغ ظرف پنج سال و تحت نظارت وزارتخانه قابل دسترس است.

اطلاعات وزارت راه که این هفته منتشر می‌شود نشان می‌دهد که تلفات جاده‌ای آمریکا در سال ۲۰۲۱ افزایش قابل توجه داشته است و این منعکس کننده رانندگی‌های خطرساز است که با همه گیری کرونا شروع شد.

تلفات میان عابران پیاده و دوچرخه سواران بیشتر از سرنشینان خودرو‌ها افزایش یافته است. تلفات میان غیرسفید پوستان و اقشار کم درآمد بیشتر است چرا که این افراد بیشتر از دوچرخه یا پیاده روی استفاده می‌کنند و همچنین در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها تلفات بیشتر است، زیرا سرعت غیرمجاز در این مناطق عادی‌تر است.

وزیر حمله و نقل آمریکا می‌گوید: با یک بحران ملی در خصوص تلفات و مصدومان جاده‌ای روبرو هستیم او افزود: میزان تلفات جاده‌ای حدود ۹۵ درصد کل تلفات حوزه حمل و نقل را تشکیل می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۸ هزار نفر بوده است. اطلاعاتی که تاکنون از سال ۲۰۲۱ منتشر شده است نشان می‌دهد تلفات تا سه ماه سوم ۳۱۷۲۰ نفر بوده است که از سال ۲۰۰۶ بالاترین بوده است. قبل از سال ۲۰۲۰ تلفات جاده‌ای آمریکا برای سه سال متوالی کاهش یافته بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.