سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: درخواست عضویت اوکراین در ناتو اختلاف با روسیه را تشدید می‌کند

سخنگوی کرملین درخواست احتمالی اوکراین برای پیوستن به ناتو را عامل تشدید اختلاف ارضی با روسیه دانست.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه گفت که درخواست احتمالی اوکراین برای پیوستن به ناتو باعث ایجاد اختلاف ارضی بین این ائتلاف و روسیه خواهد شد و خاطرنشان کرد که روسیه هیچ گونه اختلافی با سوئد و فنلاند که آماده پیوستن به ناتو هستند، ندارد.

پسکوف بار دیگر تاکید کرد که مسکو پیامد‌های احتمالی پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را از نظر امنیت «با دقت بسیار بررسی خواهد کرد» که باید کاملاً بدون قید و شرط تضمین شود.

این در حالی بود که وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد نامزدی عضویت سوئد و فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

ریابکوف: عضویت سوئد و فنلاند در ناتو یک اشتباه جدی است

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد نباید این توهم پیش بیاید که روسیه به سادگی پیوستن سوئد و فنلاند را به ناتو خواهد پذیرفت.

ریابکوف در توضیحی درباره پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو تإکید کرد امنیت این دو کشور پس از پیوستن به پیمان ناتو تقویت نخواهد شد و  پس از تصمیم سوئد برای پیوستن به ناتو اوضاع جهان به شدت تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو اشتباهی است که پیامد‌های طولانی مدت به دنبال دارد.

ریابکوف خاطر نشان کرد واکنش روسیه به پیوستن سوئد و فنلاند به پیمان ناتو به گام‌های مشخصی که آن‌ها بر می‌دارند مرتبط خواهد بود.

پیشتر، در نشست غیررسمی وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در برلین اعلام شد اگر فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو آمادگی داشته باشند، اروپا نیز آمادگی حمایت از آن‌ها را دارد.

کارشناسان بر این باورند با عضویت کشور فنلاند در ناتو که مرز‌های طولانی زمینی با روسیه دارد، تنش‌ها میان دو طرف می‌تواند تشدید شود. رئیس کمیسیون دفاعی مجلس فدرال روسیه پیش‌تر گفته بود در صورت پیوستن فنلاند به پیمان ناتو، روسیه نیروهایش را در مرز با فنلاند تقویت خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.