سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاربردهای فناوری AR و VR برای فروشندگان و مشتریان

فناوری AR و VR به فروشندگان کمک می‌کند تا تعامل بهتری با مشتریان خود داشته باشند.

طبق بررسی‌های دانشمندان با همه گیری ویروس کرونا، بیشتر کاربران از فناوری AR (واقعیت افزوده) و VR (واقعیت مجازی) در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند و درصدد برآمدند تا برخی از مشکلات زندگی خود را با کمک این دو فناوری کاهش دهند.

به گزارش سایت venturebeat، فناوری AR و VR امکان آموزش گام به گام از تعاملات اجتماعی در بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی گرفته تا تجربه‌های خرید آنلاین پیشرفته را در محل‌های مختلف برای بسیاری از کاربران فراهم کرده است.

گفته شده این دو فناوری، از بسیاری جهات به عنوان راه نجات بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش تعامل با مشتری عمل کرده‌اند. اما دقیقاً چگونه این صنعت میلیاردی بر نحوه تعامل یک برند با مشتریان خود تأثیر گذاشته است؟ بیایید نگاهی به سناریو‌های مختلف بیندازیم که راه حل‌های بسیار ارزشمندی را ا ارائه می‌دهند.

کمک فناوری AR و VR به کارابران 

افزایش آگاهی از ویژند (برند)

هنگام خرید، بیشتر مشتریان به دنبال اصالت برند و تعامل با فروشنده‌ها هستند. در همین راستا فناوری AR و VR به شرکت‌ها کمک می‌کند تا دامنه اطلاعات خود را گسترش داده و پیام‌های ارزشمند در اختیار دیگران قرار دهند. برای مثال، شرکت‌های بزرگ از این دو فناوری استفاده می‌کنند تا اطلاعات کامل را در اختیار مشتریان قرار داده و محصول خود را بفروشند. همچنین این دو فناوری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تعهد خود را به کاربران نشان دهند.

تجربه آزمایشی با AR و VR

طبق مطالعه‌ای که توسط Alert Technologies انجام شده، برند‌ها می‌توانند ۶۷ درصد از کاربران را هنگامی که به اتاق‌ها یا فضا‌های آزمایشی AR و VR می‌روند، با مهارت‌های لازم خود به مشتری تبدیل کرده تا محصول یا خدمات را متناسب با نیاز‌های خود خریداری کنند.
برند‌ها می‌توانند از فناوری‌های مجازی برای کمک به رفع هرگونه ابهام و تردید به شیوه‌ای جذاب استفاده کنند. یکی از نمونه‌ها Supra Boats با برنامه AR و پیکربندی وب است که به خریدار اجازه می‌دهد تا از طریق یک تور گام به گام در یک محیط بدون استرس، درباره ویژگی‌های محصول اطلاعات کسب  کرده و محصول خود را مستقیماً به فروشگاه مورد نظر سفارش داده و خریداری کنند.

ساده کردن خرید

برداشتن حدس و گمان از تناسب یک محصول برای نیاز‌های مصرف کننده تنها یک قدم برای نزدیکتر کردن آن‌ها به تکمیل خرید است. در نهایت، برند‌ها می‌توانند به دنبال راه حل‌هایی باشند تا به راحتی این خریداران را برای خرید واقعی محصول یا خدمات ترغیب کنند.

بسیاری از برند‌های بزرگ فناوری با کمک قابلیت  واقعیت افزوده و مجازی  اطلاعات مورد نظر محصول را به کاربران ارائه می‌دهد و باعث فروش محصولات خود و کمک به فرایند خرید مشتریان می‌شوند. در این مرحله،  برنامه از دوربین تلفن برای اسکن منطقه استفاده می‌کند و سپس آن را با محصول مورد نظر کاربر با تمام ویژگی‌های قابل تنظیم خود پوشش می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که با آن مطابقت دارد.

انتظارات کاربر

براساس گزارش‌ها، این دو فناوری  به کاربران اجازه می‌دهند، در یک تور مجازی محصول شرکت کنند تا  به درک کاربرد و به حداکثر رساندن هر یک از ویژگی‌های اضافه شده کمک کنند. این امر به طرز چشمگیری ارزش برند را برای مشتریان افزایش می‌دهد، به طوری که آن‌ها احساس راحتی می‌کنند که با تردید بسیار کمتری خرید کنند.

پشتیبانی از مشتری پیشرفته

همانطور که بازار خرده‌فروشی همچنان رقابتی‌تر می‌شود، مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت مارک‌ها و کسب‌وکار‌هایی جذب می‌شوند که ارزش بیشتری نسبت به خریدشان ارائه می‌دهند و مشتریان از پشتیبانی و خدمات بهتر بهره می‌برند. طبق گفته مایکروسافت، ۹۰ درصد از آمریکایی‌ها خدمات مشتری را به عنوان عاملی تعیین‌کننده در انجام یا عدم تجارت با یک برند ارزیابی می‌کنند. گفته شده حدود ۵۸ درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی اظهار می‌کنند که به احتمال زیاد شرکت‌ها را به دلیل ضعیف بودن تغییر می‌دهند.

براساس گزارش‌ها، این اعداد نشان دهنده یک فرصت بزرگ برای کسب و کار‌ها بیشتر در مرحله پس از خرید است. AR و VR به ارائه پشتیبانی عملی برای مشتریان کمک می‌کنند و به طور موثر با لمس یک دکمه مشکل را برطرف می‌کنند. بی‌درنگ بودن فناوری مجازی برای پاسخگویی به درخواست‌های خاص و ارائه اطلاعات و دستورالعمل‌های عمیق، تعامل و رضایت مشتری را از خدمات ارائه‌شده توسط برند افزایش می‌دهد؛ و این به احتمال زیاد می‌تواند خریدار مذکور را به مشتری مکرر تبدیل کند.

شایان ذکر است که استفاده از AR و VR به کسب‌وکار‌ها اجازه می‌دهد تا تجربه مشتری خود را از طریق قدرت شخصی‌سازی گسترش و ارتقا دهند. بینش‌های عملی جمع‌آوری‌شده در طول سفر مشتری، امکان ایجاد روابط قوی و معنادار با مخاطبان هدف را به روش‌هایی که ممکن است استراتژی‌های بازاریابی سنتی یا آنلاین فاقد آن باشند، ارائه می‌دهد. در مقابل، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به عنوان راه نجات بسیاری از کسب‌وکار‌ها عمل می‌کنند تا در صنایع خود رقابتی باقی بمانند و بر روی انعطاف‌پذیری برای هر رویداد آینده بسازند.


بیشتر بخوانید


گزارش از نرگس امام جمعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.