سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر ساله ۱۴۰۰ خروجی در حوزه ارتباطات دانشگاهی داریم

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر ساله نزدیک به ۱۴۰۰ خروجی دانشگاهی در حوزه ارتباطات داریم.

فرشاد مهدی پور در آئین بزرگداشت روز روابط عمومی و ارتباطات که هم اکنون در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، گفت: اینکه در دنیا شاهد تحولات مهمی هستیم ناشی از تحولات رسانه‌ای به صورت نسل‌های گذشته نیست.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: امروزه رسانه‌ها تنها مرجع تولید محتوا نیستند، بلکه پلتفرم ها، شبکه‌ها و ساختار‌هایی هستند که توان کنترل افکار عمومی را دارند.

او گفت: اساسا یکی از اشکالات موجود در نظام حکمرانی انضباطی در کشور غلبه دیدگاه‌های تفکیک گراست، یعنی حوزه فرهنگ، اقتصاد، سیاست و ... جدا هستند، در صورتی که نمی‌توان ارتباطات را بخش بندی کرد.

به گفته مهدی پور، در کشور ۱۰۰۰ واحد روابط عمومی تنها در ارگان‌های دولتی داریم، اگر امروزه راجع به ارتباطات صحبت می‌شود تجلیل از حوزه ارتباطی نیست، بلکه آینده کشور متکی به حوزه ارتباط است.

او می‌گوید: هر ساله نزدیک به ۱۴۰۰ خروجی دانشگاهی در حوزه ارتباطات داریم که بخش بالایی از آن در حوزه دکتری، میانه: ارشد و بخش کوچک آن در حوزه کارشناسی است و نتیجه این شده که ما کنشگران کارشناس حوزه را کمتر داریم و تمایل به سمت ارشد مدیریتی است و کنشگران میدانی که تولید محتوا می‌کنند سالانه کاهش می‌یابند و برای این موضوع باید به عنوان مسئله مهم راهکار پیدا کنیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روابط عمومی یک کار و حرفه و رسانه و ارتباطات کار دیگری است و این دو معنای متفاوت با یکدیگر دارند. آینده موضوع ارتباطات در کشور که آینده جمهوری اسلامی است به آینده فرهنگی کشور وابسته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.