سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

محور تعاملات فرهنگی مساجد بر اساس قرآن باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: قرآن کتاب زندگی است و محور تعاملات فرهنگی اهالی مسجد باید قرار گیرد.

محمد حسین زاده گفت: نسل‌ها در حال تغییر هستند و فضای فرهنگی، تکنولوژی و ارتباطی نیز در حال به روز شدن است. مبنا و اصول ثابت است و باید بتوانیم با روش‌های نرم افزاری جدید و ابزار فرهنگی و هنری در حوزه تربیتی به روز باشیم. محور تعاملات فرهنگی مساجد بر اساس قرآن باشد

او گفت: مسجد اصیل ترین، مبنایی ترین، پاک ترین، رشد دهنده‌ترین و شتاب دهنده‌ترین سنگر و پایگاهی است که می‌تواند زندگی آینده کودک و نوجوان امروز را بسازد و والدین با خیال راحت با سپردن فرزندان خود به فضای تربیتی مسجد، از رشد فکری، اخلاق و معنویت فرزندانشان تا حد زیادی اطمینان حاصل کنند.

حسین زاده گفت: آموزش قرائت قرآن، تجوید و ترتیل در جلسات قرآنی بسیار مهم است و باید در مساجد با هدف ایجاد و رشد سبک زندگی مردم از جنس معارف و محتوای فرهنگی با استفاده از قرآن صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این نوع از آموزش معارف با هدف آموزش سبک زندگی در هیچ کجا، به غیر از مسجد رخ نمی‌دهد.

حسین زاده گفت: معتقدیم قرآن کتاب زندگی است و مسجد بهترین جایی است که معارف آن می‌تواند به مردم عرضه شود.

او گفت: مسجد، محل معرفت افزایی قرآنی است و هنر ارکان و هیات امنای مسجد در این است که بتوانند دل‌های نسل جوان و نوجوان را با مسجد پیوند بزند، زیرا تاکید رهبر معظم انقلاب نیز از این منظر است که اگر دل جوانان با قرآن در مسجد پیوند بخورد، آن‌ها در دنیا و آخرت موفق خواهند بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز ماه مبارک رمضان در سال جاری و در محفل نورانی انس با قرآن، بر ایجاد کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در مساجد تاکید کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.